Monday, March 1, 2010

Perkhidmatan Pindah Barang dan Rasuah

Sabtu 27 Februari 2010
Tengah dok mancing sedap je layan. Tetiba henpon aku bergegar dan lagu 'Aku bukan Badigol.....Bahalol' mula berbunyi. Aku jawab je.

'Dok mana, Di?' tanya Usop

'Dok Bangi. Dok ngail nie' jawab aku.

'Nak mintak tolong skit nie. Bleh x??' tanya Usop lagi.

'Tolong ape ek?? Nak pindah rumah ke?? Bila??' tanya aku.

'Malam nie. Xpun kalo letih esok xpe.' terang Usop.

'Malam nie xpe. Esok ade hal lain Sop' jawab aku.

'Ok. Nanti kawe blanja demo nak makan ape pun xpe' terang Usop.

'Ok. Bereh' jawab aku.

Malam tue pukul 11 malam aku sampai umah Usop kat Flora Damansara. Tolong dia angkat barang skit. Dia pindah ke Tasik Permaisuri. Ape nama taman tue aku lupa.

Setel angkut barang dekat pkul 1 pagi. Terus sambung layan bola Arsenal lawan Stoke sambil layan McD.



Ahad 28 Februari 2010
'Pos moto xleh la ari nie. Hari Isnin sampai Sabtu je bleh. Pukul 9pagi sampai 6 petang' -aku sms Piri.

Phewitttttt - hp aku berbunyi. Sms masuk. Dari Piri.

'Xpe la minggu depan la. Kau datang umah aku. Tolong aku pindah umah. Pastu aku belanja kau tengok Wayang.'

SmS berunsur rasuah yang aku terima dari Piri.

'Ok' - balas aku




Pasni aku pikir nak bukak perkhidmatan pindah barang le. Sape mau?? Upah dia kasi rasuah suda.

Amalan rasuah makin berleluasa. Sekian.


PSP: Jangan contohi aku. hahahha


30 Pandangan Kekawan:

annfrendly said...

hehehe..
pertolongan memerlukan pengeras..

Frodo Baggins said...

>>___<<


hahahhaha ~ rasuah pompuan xder?
alhamdulillah, masih di landasan yg betul. wakkakakakaka

aRien de GreaT said...

ehem3....
tiada yg percuma :)

Ieda Al-Habsyi said...

ahahha!! wajib rasuh, ehehhe!! :)

HEMY said...

hahaha..cara gak tu..aku kn kawin dh sat lg...kena pindah umah..ehemm ehemmm

TiKa LEh said...

tu balas budi..hhahaha...

Solehah said...

haha..mcm agen pindah memindah lak..boleh ka nak mintak tolong nnt..pahala dah la sebagai ganjaran..

Moon BlooDy Spell said...

anggap saja sebagai duit kopii

maiyah said...

hehe.. itu tndanya dia hrgai kederat org

deus X machina said...

kesian kat ramsey
erk888

rasuah memang perlu di mana2 kosong
erk888

Nini teDDylicious said...

aku nak rasuah kau roti canai sbb tunjuk jalan g umah ayu, kau tolak..

huh!!

masih ada nilai2 murni di situh..

khairolghani said...

aku ingat nak pindah juga hujung bulan ni..amacam,ada berani nak tolong?nanti aku belanja makan kat Pantai Dalam..Restoren Rindu..haha

redNing said...

jgn mkn rasuah boh...mkn budu bleh

TARANTULAH said...

ITU BUKAN RASUAH ~0~. DIA NAK BELANJA SEBAGAI TANDA TOLONG. LAGIPON BUKAN KITA MINTAK. ADAKAH AKU PERLU MENYEMAK SEMULA KAMUS DEWAN? HEHEHE

syaf said...

nothing free kan

BajuKurung said...

layan Mc'D tu yg gua x larat nk dgr tu beb.. haishhhhhh..

¶A.K.I¶ said...

hahahah!!!
^_^

puding roti said...

awk, itu rasuah ke? saya igtkan itu upah

Vee Violet said...

bestnye tgk bola sambil layan mcD... :)

Lifesaver said...

tolong aku pindah perut boleh?hahaha

Mak Su said...

rasuah tiket wayang ;)

faiz said...

haha...kalau akak nak pindah, blh kot tlg angkat barang2?..

~0~ said...

annfrendly
hehehe....sebenarnya aku ikhlas tolong kekawan. hahahah


Frodo Baggins
Alhamdullillah....Highway aku masih btol...hahhahaha


aRien de GreaT
arien punye pasal boleh je free...hahahah...


Ieda Al-Habsyi
xde la wajib...hahahahahah


HEMY
bleh bro...no hal la....kasi roger and out je....aku datang tolong...


TiKa LEh
hahahahha....tau xpe...



Solehah
bleh kak...no hal...tue la ingat nak bukak kompeni la pasnie...hahahhaha


Moon BlooDy Spell
diorang xblanja kopi masalahnya...hahahahah


maiyah
btol tue kak...



deus X machina
ok nanti aku rasuah ManUtd ok x???


Nini teDDylicious
aku stone smlam....sori beb...pala pening...


khairolghani
bereh...bgtau je bila...insyaallah aku dtg tolong...kekawan punye hal...no hal la...


redNing
budu ngan pucuk ktere...fuh...sedap...


TARANTULAH
memang aku xbaca kamus dewan....ni la akibatnya...hahahahah


syaf
ade...cuma kita xsedar..heheheh



BajuKurung
kau dengki kan???hahhahaha



¶A.K.I¶
heheheh....



puding roti
owh ye ke....ni la kalo BM xreti..ni la jadinya...hahahahha


Vee Violet
yg xbest kena halau..hahahha


Lifesaver
aku bukan bidan la...shial...hahhhaha



Mak Su
tapi wayang terpilih sahaja...hehhehehe



faiz
bleh kak...no hal la

JMR said...

erm..tu kira rasuha gk kan..tak kot..ko ikhlas kan. tu membe je yang blanja kan..kan?kan?..;-p

~0~ said...

JMR
ngan kekawan sebenarnya xpenah berkira pun...xde kawan sape kita...kan...

♠☠♠ayudeadwish♠☠♠ said...

nape aku tak komen lae ni?

♠☠♠ayudeadwish♠☠♠ said...

bgos gak rasuah ni~ mmberi keuntungan pada si pemberi n penerima~
wakakak~

si buta warna said...

perlu memberi sebelum menerima

cik selamah kundang said...

best tu rasuah wayang.kalau aku pun nak.janji jgn wayang tamil

Anonymous said...

sebagai tanda persahabatan.. apa salahnya.... Omen Necrofis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...