Monday, March 15, 2010

Buang

X abes-abes kes Buang Bayi skang nie. Hari ni ade lagi, tadi balik jap lepak kat umah. Sempat tengok Buliten 1.30. Ade lagi kes buang bayi kat surau di sebuah Stesen minyak.

Sungguh celaka mereka yang buat gitu. Time Sedap-sedap korang pandai, xingat dosa pahala. Xingat akibat dan becana hanya layan nafsu je. Pastu bila da ada hasil korang buang. Suka ati korang cabut nyawa bayi yang tidak berdosa.

Sedangkan sesetengah keluarga yang kurang bernasib baik bersusah payah mahukan zuriat. Mereka ni senang je buang camtu.

Sungguh sial.



PSP: Haiwan pun tahu sayangkan anak.

15 Pandangan Kekawan:

annfrendly said...

ye lorh..
nanti time nak anak.. tak buleh beranak baru dorang taw..
ade anak.. buang.. bunuh..
zalim.

TokNabe said...

CELAKAlah bagi orang2 yg sanggup berbuat demikian.

Kejora said...

dah balik pada zaman jahiliah dah sekrg nih...

insaflah wahai umat...

CAHAYA said...

sku pun benci jugak. tapi rasanya kalau dibela anak tu mungkin kanak2 tu nanti mangsa penderaan pulak. hmm. ntahlah. dunia ohh dunia.

Nini teDDylicious said...

speechless..

she-G said...

weh,penat la taip panjang2 lepas tu tenet hang kena taip balik...huhuuu

wahai prempuan...
tak semua prempuan y lahir kat dunia ni leh rasa ape yang kau rasa tu...skurang2 nya..hargailah pemberian perasaan ibu itu...sungguh bodoh..hmmm..

nauzubillah...jauhkanlah dari kluarga ku

puding roti said...

mmg jahat. mmg budhuh! padahal bayi tu ibarat anggota snd yg terpisah. sampai ati buang darah daging snd.

pB said...

nama jer Negara Islam , tapi ....

White Bird said...

cis! pada insan sial itu!

bunny_teddy said...

keji dan kejam manusia melenium ni.. seperti kembli ke zaman jahiliah semula

Omen Necrofis said...

Bila nafsu menguasai akal.. inilah padahnya........

farwalis said...

bila kurung anak dalam rumah, cakap parent control lebih-lebih.

budak-budak skarang.....

Lifesaver said...

tu keji + kejam!

khairolghani said...

kalau kat dunia dia boleh terlepa,jangan fikir akhirat nanti dia akan terlepas..nantikan balasan seksaan dari Allah..

acap said...

manusia pandai main je..
tak pandai jaga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...