Friday, March 26, 2010

Misteri

Kejadian terjadi masa aku di tahun pertama sem ke-2 di UKM.

Pada malam tu, malam Jumaat keliwoon (Jumaat keliwoon tue ape??). Yang aku tahu malam Jumaat adalah malam yang sunattt......................Baca yasin. Bukan yang satu lagi.

Malam tu lepas berpoya-poya sambil menikmati makan malam. Masa ni xreti lagi berpoco-poco. Aku ngan anep menuju ke Kolej Keris Mas. Dengan menaiki moto Yamaha SS2, yang di pandu oleh mat anep ala-ala shahrul yuzi dan di bonceng oleh aku yang gedabak lagi besar dari dia.

Niat nye nak jumpe ngan pian. Nak amik nota utk ape ntah. Tapi bukan nota untuk menurun no ekor atau nota untuk masak megi tom yam ye. Da lepas setel suma urusan kami berkeputusan nak terus balik ke Kolej Dato Onn. Di mana tempat kami merempat.

Jam da menunjukkan hampir 12 tgh malam. Oleh kerna nak cepat kami memilih untuk melalui jalan depan dengan Dewan Gemilang. Anep bawa moto cam biasa. Tapi kali ni slow skit. Bunyi moto je kuat memecah kesunyian malam.

Sampai kat simpang menuju ke Kolej Ibu Zain. Ada satu bumper. Aku dok blakang rilek-rilek je. Sambil korek idung.

Prengg..........Tetiba Anep memecut. Jalan da la menurun bukit dan berbumper. Aku terkejut bila si Anep memecut di situ. Aku hampur terjatuh. Moto melayang time anep pecut. Naseb baik kami x tergolek.

'Wei....Pesal kau pulas minyak?? Kelam kabut je'

'Nanti aku cite'


Sampai di Kolej Dato Onn. Aku yang sedari tadi xpuas hati. Langsung bertanya.

'Pesal tadi. Kau pun lain je aku tengok??'

'Aku nampak tadi. Dia melintas depan aku'

'Ape dia?? Aku xnampak pun??'

'Btol aku xtipu. Seram aku'

Tetiba aku pun meremang bulu roma.






Jalan tu memang agak keras. Ye la. Jalan tu jalan tar kot. hhahahhahaah

Tapi memang ramai student kena kat situ.




PSP: Xsemua orang diberi peluang untuk melihat 'Mereka'

23 Pandangan Kekawan:

BajuKurung said...

errrrr... bab2 nie gua x brape in.. -sekian-

~0~ said...

BajuKurung
kalo makan mekdi lu in x???

Mak Su said...

dia? dear? deer?

abis tu lobang idong ~0~ cemana?

BajuKurung said...

~0~ : mekdi2 jgn sbut.. rindu giler nie..

~0~ said...

Mak Su
ok lg...x terpeleok lagi...hahahaha





BajuKurung
lu rindu patung mekdi tu ek???hahhahah

'AQILAH said...

:)

deus X machina said...

aku pun setakat ni belum penah terjumpa lg
dengar cite tu selalu la

whitedaisy said...

:(...tkot tetbe..

adela said...

suke tol bab2 misteri nih... lagi2 klu ada entiti... wahahaha!!

Mimie.Candy Cane said...

amenda yg melintas??

seram ouh..

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

masa sek teknik dulu siap "benda" tu panggil lg...

"anis, anis...."

perghhh...

seram beb...

mau menangis malam tu...

HEMY said...

kucing melintas korang langgar..ehehehhe

*ATIKAH RIANA* said...

ermm..tik pon xtau kate ape..sbb tika skang tgh ketakutn dok kt blk sndri..

kwn kta utk hr y sebelum2 nie, b4 bunyi anjing menyalak kat blok tika, die salu dgr bunyi org menangis. y pelik nye 2 die panggil name tika..ermm

smpai skang tika kalo setiap mlm jumaat akn tdo blik kwn..seram

rse x selamat blik dendri

cik selamah kundang said...

gila kalau ko nmpk sahih terabur taik idung owh..

khairolghani said...

pernah dengar member2 aku citer juga pasal dewan tu..dulu aku selalu lepak keris mas..dato onn sekali je kot aku lepak..

mamai said...

kena saman ker

maiyah said...

seram le plak..

citahrudin said...

kes ni sure buleh masuk aduan rakyat karam singh walya ..

CAHAYA said...

kena apa?

alvin takda rumah harga 8juta story.... said...

lu kena bagi tau uncle seekers nih!!

Solehah said...

hehe..takut plk dgr..

hans said...

hahahha
jalan tu memang keras sebab jalan tu tar
ekekekke
lawak tul

Anonymous said...

salam,

mcm penah dgr story ni kay kolej dulu



ex dato onn..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...