Monday, December 28, 2009

Tegang


Harap yang tegang akan kendur.
Dan yang longgar akan rapat.
Hidup ni xleh lari dari masalah.
Ape pun yang mendatang terpaksa jua kita tempuhi.

Kemana pun kita lari masalah xkan pernah lari.
Ia pasti datang mendampingi.
Ya Allah, tabahkan hati hamba-Mu.

Tenangkan jiwa ku.

Semoga aku sabar mengahadapi ujian-Mu.

Aku tunduk pada Mu.

Pada Mu jua aku bersujud dan mengadu.
Ya Allah ampuni dosa ku.



27 Pandangan Kekawan:

cikmemy said...

betul 2...bkn best pon gaduh2 kan.
jom muhasabah diri hari2 bia jadik lebh baik dr hari ni.hihi

JMR said...

amin ya rabbal alamin....

Qaseh said...

aminnnnnnnnnnnnnn
semoga diampuni dosa2 kita...
InsyaAllah

melatidaisy said...

kelu lidah
jiwa gundah
hati pasrah
pasakkan segalanya pada yang Esa
semoga ketemu jalan solusinya..

doaku smoga bro terus tabah dan diberikan kekuatan oleh Nya.. :)
amin..

Frodo Baggins said...

hikhikhikhik ...

"jangan tegang-tegang"

>>_______<<


happy new year!!!

faiz said...

aminnn.....

Koyuki said...

insyaAllah
sabar k
hehe

TokNabe said...

Semua orang nak senang tapi kekadang tak leh lari dari kesusahan. Apa2 pun terimalah denganr edha apa saja ketentuanNya.

sI tEDI said...

Allah mendengar doa hamba-Nya

sharamli said...

ingatkan benda ap yg tegang

Solehah said...

amin..insyaalaah semua akan baik2 saja..

MuHaMMaD86 said...

Segeralah melakukan hal yang bermanfaat bagimu,mintalah pertolongan Allah SWT dan janganlah bersikap lemah. Jika kamu ditimpa masalah,jangan berkata:”Jikalau aku melakukan begini,tentu akan begini dan begitu” tetapi katakanlah: “Apa yang telah ditakdirkan dan dikehendaki oleh Allah SWT, pasti terjadi.” (Sabda Rasulullah SAW)

prob lama lg ke?
sabar ek...lepaskan dgn berdoa kpdNYA...have a nice life!!!

Firol said...

hisab diri menjadi lebih baik

mukasurat17 said...

aminn2 ya rabbal 'alamin...

ya Allah ampunkan dosa2 kami.
amin2 ya rabbal 'alamin...

syaf said...

amin....betul 2 ape yg ko ckp...
hidup x pernah lari dri problema tp kalu kite patuh dengan NYA pasti senang jer kan

Kuwe said...

Alhamdulillah.
aminn..

aRien de GreaT said...

byk sungguh bunga melati,
bawa mari kedalam pekan.
hidup kita lawan mati..
mana jahat kita tinggalakan..

insyaAllah

miya said...

sabar mghadapi dugaan =)

'AQILAH said...

dugaan tanda Dia ingat kita. :)

Lifesaver said...

kalo asyik tegang je...ssh jgk

redNing said...

ya Allah ampunilah dosa muslimin & muslimat samada yg masih hidup @ yg tlah tiada..aminnn

cik selamah kundang said...

amin..aku pun terasa tegang

puspawarna said...

aminnnn...
hanya kepadaNya aku berserah...

puding roti said...

ya btl. sy pun tgh rasa sedih. wuwuwu~~

Kejora =) said...

dugaannnNya....

♥chentaMAYA™ said...

http://shawlsayucinta.blogspot.com/2009/12/undian-dibukajom-undi-mereka.html

vote for me! num5. chentaMAYA

~@k1 is @utuMn!~ said...

adakah kita dalam kondisi yang sama??
x kot~
heheheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...