Monday, December 14, 2009

Loser

Loser...Ye Loser...Itu aku...

Bila ingat kembali. Aku selalu menggelarkan diriku Loser dulu. Kerna masalah dalaman. Ku menggelarkan diriku Loser.

LOSER = orang yang gagal.

Orang yang gagal. Terukkan bunyi nya. Leh kata tiap ceruk buku akan aku coret perkataan Loser. Bagi aku Loser da menjadi sign diri aku. Hurmm....Dan antara word yang aku suke tulis ialah
'Fly Loser Fly'
&
'Biar Kalah Jangan Mengalah'

Tapi perkataan Loser nie la memberi semangat dan tekad pada aku. Memberi inspirasi pada aku. Kerna walaupun aku tulis Loser dan menggelarkan aku Loser. Aku ada tekad di hati. Aku ingin berjaya. Aku ingin ke puncak.

Word diatas memberi semangat pada aku. Kerna bagi aku 'Loser can be a Winner'. Cuma usaha dan masa akan menentukan. Ku buktikan ia.

Langkah ku ke puncak mungkin tempang. Tapi ini gaya ku. Ini cara ku. Kerna aku adalah aku dan aku bukan kamu.

Aku terima setiap hasil dari usaha ku. Sama ada bagus atau tidak. Itu adalah hasil usaha aku. Dan aku tetap bersyukur. Dan terus bertekad untuk berusaha lagi.

Sememangnya tekad dalam hati memberi kesan. Kerna dari situ minda akan terkawal. Minda akan terfokus. Sebab tu la kot, Agama Islam mengajar kita untuk memulakan sesuatu dengan Nawaitu (niat). Bila sudah niat yang kukuh sudah tertanam kita akan fokus. Kita akan nekad. Kan cuma antara kita sedar atau tidak je.

Kini aku syukur aku di sini. Dan sampai kini aku belum puas. Aku tetap yang dulu Loser. Loser tue skang aku gantikan dengan ~0~. Tanda '~~' memberi tanda kepak. Dan '0' bermakna kosong atau loser. ~0~ memberi maksud si Kosong yang terbang untuk mencapai puncak jaya.

PSP: Kita semua adalah pemenang. Dan kita semua boleh berjaya. Berusahalah.

25 Pandangan Kekawan:

CIKGU ZAM said...

salam,
ye betul tu, hidup ini kita janag mudah patah semangat, kuatkan azam dan jati diri, pandang ke hadapan dan teruskan usaha ke arah apa yang kita ingin capai,

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

tgh berusaha mengempiskan dagu berlapis ku ini

hehheheh....cayok2...anda boleh!

sharamli said...

'biar kejam jangan keji' jgk pemberi semangat...heee

BajuKurung said...

0 dh ade kepak la nie ek? hikhik.. Proud to be yrself.

Vee Violet said...

hanya orang yg berani untuk gagal dan berani mengaku dirinya gagal boleh berjaya dalam hidup...
selagi dia sedar dirinya gagal dan cuba untuk tidak gagal lagi, orang tue sebenarnya akan berjaya sebab mempunyai daya motivasi yg tinggi dalam dirinya...

Lifesaver said...

aku tak pernah merasakan diri aku loser

cikmemy said...

idup ni macam roda.
kadang2 kat atas kadang2 kat bawah

kalau selalu kat atas pon x best kan.
x ceria la idup kan

hans said...

jgn risau lah
semua manusia mesti penah jadi loser paling tidak sekali
cuma perkataan loser tu selalu disalah gunakan skrg
tak ada Astro pun kena cop loser
xfaham aku

Webmaster@Echam said...

Teruskan usaha beb.. Semoga capai kejayaan...

YobSumo said...

sangat betul.

tiada yang mustahil.

hanya perlukan sedikit keberanian dan pengorbanan.

naz ilyn said...

salam...betul tu kita semua boleh berjaya walaupun kegagalan sering menghampiri selagi kita mahu berusaha selagi itu kejayaan dapat digapai...

♣ haNie ♣ said...

now..everyone can fly..
kihkihkih..
yg penting..ade azam, ade usaha.. dan akhirnya tawakal..
pastu nk terbang secara mengiring ke..kaki dulu ke..x kisah..

Koyuki said...

bagus
saya suka yang terbang2 ni

melatidaisy said...

best entry ni.. buat semangat sy bertambah..thanks bro.. semoga kita semua terus ke terbang tinggi :)

jane said...

my bro ....

amiklahp puisi susah bin senang itu...
khas utk kamoooo

kdg2 senang juga nak jadi loser ni walaupun susah nk terima kesusahan si susah tersebut..haha

BuLaN iTu aKu said...

ooo....
baru ku tahu ape makna yang tersirat disebalik ~0~.....
namun kamu jgn mudah mengalah....
aku yakin kamu kuat..

Firol said...

hebat macamana pun kita..kena kembali ke bawah supaya kita lebih hebat

Solehah said...

salam maal hijrah..

faiz said...

menganggap diri loser tp berusaha utk mengatasinya... bravo..!!!

Jard The Great said...

ooo... baru ku fhm napa ko letak nama ko sbg ~0~

mukasurat17 said...

pergh! mendalam maksud ~0~...
pemikiran yg baik lg hebat...
semoga impian ko menjadi realiti.aminnn...

Rowena Chasez said...

ehh..
knape nie??
bgus laa kalo word loser 2 jd pmbakar smangat ko..
hee~

intan izani said...

pernah jugak rasa diri loser
tapi bila fikir
segalanya adalah dugaan dariNya
daku redha...

rEd said...

bro aku kat sini skrng

http://redning.blogspot.com/

++***hana zaty**++ said...

wowwww...

saye mahu terbang jugeeee~~~~

ngeee...

bgussssss cgt ur writing!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...