Monday, December 21, 2009

Fitnah 1



Mulut tempurung boleh kita tutup. Tapi mulut manusia tidak kita terdaya. Walau pun mulut tempurung lagi besar dari mulut manusia.

Lidah lebih tajam dari mata pedang (da repair....tadi aku eja pedam...cess). Dari lidah boleh menghancurkan satu nyawa, bangsa dan negara.

20 Pandangan Kekawan:

redNing said...

setuju ngan ko...

Koyuki said...

setuju dengan red yang setuju dengan kau

Lifesaver said...

mulut tempurung yg mana?

~@k1 is @utuMn!~ said...

bro2~
org cakap silent is more wise kn3?
ahh!
ni aki klik digi~

Kejora =) said...

betul...mulut manusia memang jahat..

♥chentaMAYA™ said...

betoi kate ko tuh~
jgn pe yg owg ckp pd kte 2 fitnah sudah la~

dlm bblogging pon same~
kdg2 yg dgr dr sebelah pihak n jdi owg ke 3 menulis dlm belog pn bley jadi fitnah gak~

yang komen2 tuh sume la TERjoin skali~
ye tidak?

Dak Wan said...

mulut tempayan, mulut takder insuran, mulut cencibang tu semua ah bikin panas. Demi publisiti dan sensasi, sanggup memanipulasi. Apa nak jadi?

Mak Su said...

tak guna ler, ek, menghabiskan boreh jer

ezzati said...

sbb mulut manusia ni banyak sgt..hehe

khairolghani said...

mata pedam?pedam tu apa?

ala,wat donno je..tu yang terbaik..kalau dilayan makin menjadi-jadi..

eJay said...

hindari laa diri kita dari manusia yg suke sebarkn fitnah..
tk yah kwn ngn org cm2..
baek tade kwn pn tkpe..
bkwn ngn org cm2 mmg mnyusahkn..

BuLaN iTu aKu said...

baru aku tahu tempurung ada mulut.. hehehehe...

Qaseh said...

sbb tu org kata lidahlagi tajam dari pisau...

biarpon syak...kalau ckp x de bukti.... dah jadi fitnah...
dari fitnah boleh rosakkan sekecil perkara sehingga sebesar perkara,,,

semoga kita sentiasa menjaga lidah kita.... :)

BajuKurung said...

u r right!

cikmemy said...

what u give u get back.
kau jahat, dapat balasan jahat
kau baik, dapat balasan baik.simple~

naz ilyn said...

salam...tak suka mulut berbau...hehehe.

lizz said...

huwaa!!! mulut manusia kecik tapi berbisa. tak suke dengan manusia bermulut longkang. phew

wei, aku sker giler ngan entry ko yg cenonet tapi mangkaw isi nyer!!!!

Vee Violet said...

Fitnah tue besar dosanya daripada membunuh...
Minta2 lah mulut Vee terpelihara selalu...

YuSeNzE - KniGhT said...

http://yusenzetouch.blog.com/2009/12/02/fitnah/

sI tEDI said...

setuju!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...