Tuesday, December 29, 2009

Fitnah 3

Sambung dari FITNAH 1 dan FITNAH 2

'Mana dapat no nie??'

'Penting Ke??Saya dapat mana'

Bedah seperti merahsiakan sesuatu. Membuatkan Mamat curiga. Memang dia rasa 'Bedah' adalah salah sorang kawan yang ingin memperdajal beliau.

'Xbleh jadi nie' bentak Mamat. Dia mula berasa geram ngan kerenah Bedah. Lalu mndail no Bedah dan menekan butang hijau yang bergambar ganggang telefon pada hanphon chokia beliau.

Percubaan pertama Mamat, gagal. Tiada jawapan. Di cuba dail lagi sehingga kali ke-3 tiada jawapan dari Bedah. Mamat hanya mahukan kepastian dan mengetahui siapa 'Bedah'.

Mamat pun sms Bedah, setelah panggilan tidak berjawab.
'Nape xjawab call. Kalo btol nak kenal'
Mamat cuba menpsiko Bedah.

'Xleh jawab. Bising. Mak marah bergayut memalam'
Bedah trus cuba berdalih.
'Tinggal ngan mak ke??'

'Ye tinggal ngan mak. Awak tengah wat pe??'

'Xbuat ape. Tengah borak ngan kawan. Nape??'

'Jom kluar'

'Bila??Ujung minggu ke??'

'X la. Sekarang la'


'Mamat tengok jam da menunjukkan pukul 3 pagi. Ape jadah Bedah ni ajak kluar pepagi buta. Xbtol ke bedah nie???' getus Mamat sendirian. SMS Bedah tidak di balas Mamat.

10minit kemudian. SMS Bedah masuk lagi
'Jom la awak. Saya tengah bosan nie. Kita jumpa kat Tasik Naga Sakti ye??
Skang tau. Saya da nak keluar'


'Ok'
Pendek Mamat balas.

'Pegi mampus la ko bedah. Gila apa nak keluar memalam. Aku dah pencen dari semua nie' kata Mamat sendirian.

Mamat da tidak mepedulikan handphone nye lagi di ambil nye bantal dan selimut, menjoinkan diri bersama kekawannya yang sedang menonton dvd gusti yang di beli Dollah. Aksi Stone Cold lawan The Rock sedang rancak bermain.

------------------------------------------------

Sambung lagi lah....
Aku nak balik dulu....

PSP: Cerita dan watak serta tempat adalah rekaan semata. Tiada tujuan menjatuhkan sesiapapun. Harap paham.

19 Pandangan Kekawan:

sharamli said...

sambung cepat2 sket..

mamat pegi ke tak tasik tu?

mukasurat17 said...

owh to be continue....

sI tEDI said...

ekekekkekeke....

kena ikut waktu opis dia lak nak baca entry.. ekekeke

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

adoii...bedah o bedah..

melatidaisy said...

ala..tak sempat nafas da abis bace..hihi..bia betik bedah tu ajak kuar kul 3 pagi..ok2..sabar tggu next scene ..(*_*)

redNing said...

aku nk baca je

imHepPie said...

cptla sambung..sian bedah dok tngu kt tasek tuh

♣ haNie ♣ said...

sila sambung cepat sikit.

aRien de GreaT said...

pukul 3pgi ajak kuar??
err..
hmm..mgkin die nk ajak nani lgu PUKUL 3PAGI P.RAMLEE kot

aRien de GreaT said...

pukul 3pgi ajak kuar??
err..
hmm..mgkin die nk ajak nyyanyi lgu PUKUL 3PAGI P.RAMLEE kot

Solehah said...

apa la si bedah tu kan..mendenye nak ajak anak teruna org kluar pkl 3 pagi..

seKut taWar said...

klasik ea nma...mamat n bedah..wee

maiyah said...

sonok plak cite ni.. apa agaknya akn trjd ye

Lifesaver said...

potong stimbot btol!

'AQILAH said...

kene tunggu lagi...baik2

piNky LuCiA said...

cerita yang menarik.. hehe

salam kenal =)

eJay said...

aiihh..suspen btl laa..
tk sabo nk tao kesudahan crite.. =P

Jard The Great said...

sambung cpt! wakakaka

kuyie said...

adeh.....adrenalin aku tiba2 merudum bila tengok ayat bersambung...tidakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk! *histeria*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...