Sunday, December 6, 2009

Renungkan-remake 2


Cantikkan permandangan bunga api nie, nie kat Putrajaya. Lain pulak kat Palestin. Kat Palestin adalah seperti gambar kat bawah nie.





Ni yang terjadi.

Hasilnya, Sekolah yang terbakar.


Dan mangsanya, kanak-kanak yang tidak berdosa.


Ni la menda yang digunakan. Fasforus putih yang digunakan oleh Zionis-Yahudi untuk menyerang Palestin. Boleh refer kat sini.


Renungkah lah wahai sohbat.

18 Pandangan Kekawan:

sI tEDI said...

Lakhnatullah mereka yang menzalimi mereka yg tidak berdosa...

Koyuki said...

sentiasa bersyukur hidup kita tak ditaburi dengan peluru

Zaki said...

israel laknatullah...

she-G said...

fosforus ni lau kena kulit walo sket luka dia akan merebak..jenis payah mati..senjata terbaru...woo...dalam makmal pun nak guna bend ni kena hndle bebetul..diorang buat gitu jer..hmm...

Mak Su said...

:)

Mak Su said...

sory, typo error

:(

sori, sori - regret the mistake

onniey84 said...

hmm sedih tengok bunga api dorang tu...rasa sedih bila tahu ramai yg terkorban

naz ilyn said...

salam...moga mereka di sana dilindungi walau dihujani dengan pancaran peluru berpandu...bersyukur dengan apa yang kita nikmati sekarang.

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ said...

kejam n keji sungguh
dah lama dah isu cam ni jadi
tapi mmg takde pape tindakan pon aku tgk
kejamnyer manusia

BajuKurung said...

gua x daya nk tgk.. hncur luluh hati gua... huhuhu.

puding roti said...

tak sanggup nk nengok. sedih

MuHaMMaD86 said...

tahniah ats nice renungan

yup,hidup kita apabila srg dilimpahi dgn kemewahan n ksngn...akn mybbkn kita lupa akn ksshn n ktdkupayaan org lain...harap2 kita xtglg dlm glgn ini....apatahlgi mgshani saudara seislam di plestin

smga Allah SWT bersama pddk plestin...Allahuakbar!!!!

'AQILAH said...

kadang2 bila dengar bunyi bunga api, terbayang mca tuh agaknye dieorang dgr kat sane...

BuLaN iTu aKu said...

apa la dosa kanak2 tu pada mereka..
kenapa mereka sekejam itu

Jard The Great said...

oooooo..... seb baik mesia masih aman.. tp tak mustahil leh jadi camtuh kat sini..

LORD ZARA 札拉 said...

tu pun org Malaysia takde kesedaran lagi nak bergaduh je~~

Lifesaver said...

menakutkan...alhamdulillah..aku berada di sni

mukasurat17 said...

ya Allah.
tersentap aku tgk.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...