Wednesday, December 23, 2009

Fitnah 2

Kesinambungan Fitnah 1


Pada suatu malam, jam 11.30 malam. Hp chokia milik Mamat mengeluarkan bunyi ala-ala kentut. Menandakan terdapat satu pesanan ringkas dari seseorang. SMS la tue. Mamat pun amik HP dan baca SMS tue.
'Hye awak. Selamat Malam. Sombong ye skang'

'Sape lak sms memalam buta cenggini.' getus hati Mamat. Diperhatikan Mamat no phone pengirim misteri tersebut. Di semaknya dalam list phonebook yang ada. Ternyata no tersebut tiada dalam simpanan Mamat.

'Sape la nak kenakan aku memalam ni. hurmmm...Xpe kita layan dulu' getus Mamat yang masih tertanya-tanya sape pengirim tue. Mamat pun SMS untuk tahu lebih lanjut lagi. Mamat memang suke dajalkan kekawan rapat beliau. Memang stail diorang. Dajal meperdajal. tapi xde sampai tahap bunuh-bunuh.
'Sombong ape jadah. Ko pun aku xkenal sape. Sape ko nie?'

'Ni saya la. Bedah. Xkan xkenal'

'Bedah mana plak?? Xkenal pun Bedah'


'Memang la. Xkenal sebab saya baru nak kenal ngan awak'

'Biar btol si Bedah nie. Ni mesti kekawan aku nak dajalkan aku. Xpe.huhhh' getus Mamat lagi.


Sambung nanti.....


PSP: Hidup ini penuh dugaan. Kerna dugaan lah akan mematangkan kita dan mengajar kita menjadi insan atau setan.

6 Pandangan Kekawan:

'AQILAH said...

menunggu sambungan...:P

melatidaisy said...

ok..i'm waiting..:)

Kejora =) said...

mcm sinetron la pulak..

Lifesaver said...

phewit!ko di ngorat!

Mak Su said...

kah kah kah!! (sori, tergelak)

Vee Violet said...

nak tahu perbualan *sms* seterusnya...
=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...