Friday, December 11, 2009

Biskut

Cinta bukanlah biskut marie.
Yang boleh didapati dikedai-kedai. Yang boleh dibayar dengan sejumlah wang.
Cinta tiada harganya. Oleh itu hargai la ia.

Cinta bukanlah biskut marie.
Yang ada pelbagai perasa. Coklat, kopi atau vanila. Rasanya tetap manis dan sedap ditelan.
Cinta tidak selalu manis kerna ada pahit, tawa dan tangis didalamnya. Walau ape pun rasa, telanlah ia, terima lah ia seadanya. Kerna dimana ada pahit percintaan di situ ada kemanisannya.

Cinta bukanlah biskut marie.
Yang boleh kita genggam selamanya. Yang poleh diletakkan dalam kocek jika mahu.
Cinta kekadang perlu kita melepaskan. Cinta bukan bermakna kita memiliki atau merajai. Cinta umpama raja dan permaisuri yang saling melengkapi.

Cinta bukanlah biskut marie.
Bila kamu kunyah dan telah ia akan hilang bentuk nya.
Cinta ada pasang surutnya. Boleh hilang dan kembali lagi.



PSP: Aku rindukan biskut bentuk kapal terbang yang berperisa pedas manis dan manis. Owh nikmatnya.....

20 Pandangan Kekawan:

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

a ah biskut kapal terbang
pedas2 manis...
hehhehe...

biskut marie....wat kek batik sedap gak tu

=D

Koyuki said...

biskut meri best
cinta...errr...tak
:P

ok..tipu

BajuKurung said...

biskut meri klu cicah ngan kopi mmg best.. (time ngah kering)

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ said...

tak abis2 citer pasal cinta~
ngaaa~
tahu la tgh bahgia ngan ur tunang
wahahahaaaa~

jom esok maen bot kat titiwangsa
ajak tunang ko
tp ko bayo la
aku maen pape kat sane free
wakakakakaa

sI tEDI said...

aku sket beskot cream o

rEd said...

biskut marie..cinta bkn biskut marie..cintalah biskut marie...bleh gak mkn...hmmm..pape je lah

~0~ said...

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠
cik yanie tolong buatkan boleh kek batik...gebu2 skit tau...ekekekek

Koyuki
memang best...

BajuKurung
Memang sodap..menjilat kuku kaki wa ckap lu..

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠
cess...ko dengki...hahahhaah

sI tEDI
sedap gak tue...

Red
aku belasah je...hahhahha

Jard The Great said...

ahahaha... entri jiwang ke neh??

kuina said...

akak suka biskut mayat.. cicah dgn kopi o..

fuhhhh...

ezzati said...

ksimpulannye..cinta bukan beskut merie :)

onniey84 said...

cinta tak boleh dibeli seperti biskut marie..
cinta juga bukan senang nk dicari seperti biskut marie..

aRien de GreaT said...

cinta...

cinta perlukanpengorbanan dan kesetiaan...err..

subjektif lgi...

cHeRyNa PiReS said...

biskut marie boleh buat kek batik kan?

ada orang rasa...cinta nieh boleh dimodified. dan direcycle...

utk menyusahkan keadaan. bukan utk kebaikan pon...

lizz said...

tapi, aku suke giler biskut marie beb/ kehkehkeh.

+betterSINGLE+ said...

whoaaaaaaaaaaaaaaaaaaa~
tskk..
huhu

Rowena Chasez said...

owhh..biskut marie...
makan smbil cicah ngn teh O..
sdap wooo...
hehee~

Lifesaver said...

abis tu cinta tu apa?

~0~ said...

kuina
layan tue kak...

ezzati
btol tue..

onniey84
ye beda beduu...btol tue kak...

aRien de GreaT
aah...cinta tue abstraks..

cHeRyNa PiReS
sesuka ati diorang je...soit tol

lizz
biskut marie best tue

+betterSINGLE+
kekekekeke

Rowena Chasez
memang sodap...

Lifesaver
cinta tue cinta...cinta bukan biskut...ekekekeke

Solehah said...

sedap gak cinta cam biskut merie ni..buat kek batik..sedap sangat mkn sejuk2..

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

kalo cinta tu biskut meri dh lama cicah ngan ayaq kopi...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...