Saturday, January 30, 2010

Renungkan

Petikan dari khutbah Jumaat (Masjid Angkasapuri) semalam.


'Mengikut statistik, setiap 17minit seorang bayi tanpa bapa di daftarkan di Malaysia'
Statistik pada tahun 2000-2008




PSP: Renungkan lah.....Semoga kita di jauhi dari semua ini.

28 Pandangan Kekawan:

Jard The Great said...

ehehhee...... solat kat masjid angkasapuri ke? ade jumpa artis tak?

Frodo Baggins said...

huuuuuuuuu ~
mintak dijauhkan ...
bukan mudah melawan nafsu ... ya.
tp kita ada pilihan

Uruchimaru @ kf said...

nafsu-nafsi!

oranglidi said...

hem.. tu la.. muda mudi skang..

hilang pertimbangan dek akal yang cetek. salah siapa?

hanie said...

minta dijauhkan perkara2 mcm ni..

*seram*

Yunus Badawi said...

Ramainya. Biar betik.

ann frendly said...

eerrr..taknak malukan mak dan ayah.

LotsOfLove-Pearls said...

hohoooo..

fact yang .menakutkan'

IxoR@ said...

tarik nafas dalam-dalam....

dunia akhir zaman...

melatidaisy said...

ngeri dan sedih tdgn fakta ni..

Koyuki said...

erk
nauzubillah..
hmm..manusia bertuankan nafsu macam tu la gaya dia

sI tEDI said...

InsyaAllah.. moga di jauhkan

aRien de GreaT said...

astagfirullahalazim...biar btul...setiap minit tuh...

Moon Death Spell said...

mintak dijauhkann

|arieza| said...

wah ye ke? fakta? ish nauzubillah

TokNabe said...

Itu tanda dah dekat-dekat dah ni.......

redNing said...

salah siapa?

eJay said...

jika tsesat..
maseh sempat utk bTAUBAT..
uhuhuhu..

CAHAYA said...

and most of them Malays. :(

TiKa LEh said...

ramainya bin abdullah..

hans said...

fakta menakutkan
Ya Allah
apa nak jadilah dgn malaysia nih

Che' Pit said...

setiap 17 minit?
humang aiii, dahsyat tul statistik tu..

vidadarisakura said...

gila.

¶A.K.I¶ said...

nauzubillah.... zaman da hampir2 la ni...

xiiinam said...

Di sekolah pun....
Saat saya mencatat rekod pendaftaran murid....
Pada surat beranak sudah banyak yang pada ruang 'butir-butir diri bapa' dicatat "Tiada".


Bt......Tiada!



Astaghfirullahal adzim...

Lifesaver said...

nauzubillah...

farwalis said...

urmmmm.. bahaya nih!

nono said...

klu bleh tiap2 tahun NONO nak baby tau...tp kena cari "bapak" baby dl....HEHEHEHE

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...