Friday, January 29, 2010

Isteri

Isteri adalah teman seperjuangan hidup bagi suami, bukannya hamba.

Isteri menyediakan makan minum buat suami adalah ihsan dari isteri. Menyediakan makan minum bukan tugas isteri tapi suami.

Berkerja sama lah untuk mengimarahkan rumah tangga. Bertoleransikan lah. Bertolak ansur antara suami isteri, isyaallah rumah tangga akan bahgia selamanya.

Cinta suami isteri biar lah kekal selamanya. Jangan sesekali padamkan api cinta itu dan jangan lah biarkan ia padam. Jika masa berkasih boleh bermanja-manjaan, bergurau senda dikhalayak ramai. Kenapa tidak selapas halal iaitu selepas kahwin.

Moga rumah tangga kita adalah syurga dunia kita bukan neraka dunia.






Harapan aku, moga suatu hari nanti aku dapat jadi suami dan bapak yang baik.




PSP: Renungkan. Ini bukan aku kata. Kalo nak kepastian boleh merujuk pada ustaz atau ustazah.

PSP: Para lelaki, jangan marah.

29 Pandangan Kekawan:

.:fifi:. said...

insyaallah..
huhu..

utk girls:-
klu da dpt husband yg baik korng jgn amek ksempatan plak..
huhu

Che' Pit said...

sempenan pagi jumaat yg mulia, nak bernasyid sikit

isteri cerdik yg solehah
penyejuk mata
penawar hati
penajam fikiran

dirumah dia ister
di jalanan kawan
di waktu kita buntu
dia penunjuk jalan..

semoga beroleh jodoh yang baik..

Koyuki said...

insyaAllah kau jadi bapak dan suami yang baik

*nak jadi isteri baik buat suami..T.T

jane said...

huhuhuhu
mampukah aku??

mmmmmm

enyheartsdiamond said...

mudah-mudahan :)

Yunus Badawi said...

Carilah wanita solehah yg awak berkenan utk jadi isteri. Nescaya dia akan menggembirakan awak. Tapi awak juga kenalah berusaha menjadi suami dan seterusnya bapak yg baik.

Yunus Badawi said...

tumpang lalu: wah Che'Pit bernasyid pagi2 ni hehehe

khairolghani said...

true..aku pun doakan ko dpt jadi suami dan ayah yg baik..doa untuk aku juga..

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ said...

cewah~
tau la dah nak berbini~
nti jgn lupa jemput taw~

Kejora said...

tazkirah dihari Jumaat...

intan izani said...

suami isteri mmg kene tolak ansur
baru bahagia
;p

UglyPooh said...

mmg btul....tp suami slalu rilek je kt rumah. dr jaga anak, masak, basuh baju, gosok pakaian, kemas rumah...smua isteri. lg teruk bila isteri xmampu buat smua ngn sempurna dia komplain.....
jauhkan suami mcm ni. huhu

redNing said...

suami adalah pemimpin..insyaAllah kau bleh memimpin isteri & anak2 ke arah kebaikan

nursarah said...

baru semalam nampak kapel bermanja-manjaan kat MV. romantikus kononnye.

told la hejauw said...

aminnnnnnnnn.........

aRien de GreaT said...

yer..arin pun..nk jdi isteri yg pling manja utk suami..hahaha..boleh cenggitu...tpi xde r ngade2... :P

farwalis said...

baguslah. kihkihkih. garang-garang nanti depan anak. biar takut skit. baru macho

Mimie.Candy Cane said...

amin,semoga aku pun jadi isteri yang baik utk bakal suami..

bakal suami?

hihihihi

*tibe2 gedik tak tentu pasal..

puding roti said...

amin. sy pun nk jd isteri yg baik kpd suami yg baik. heh

|arieza| said...

semoga menggapai impian menjadi suami & ayah yg baik.. kirim salam kt isteri ek :p

sharamli said...

d0akan kamo0 jadik suami dan bapak yang baik..insyaallah

maiyah said...

bahagia kan kalo memasing saling memahami

Jard The Great said...

hehehe.. da nk kawen ke?

Lifesaver said...

aku selamanya mencintai dia!

Vee Violet said...

benda yg betul...
=)

Moon Death Spell said...

adoiyai.. berat nyaa tugas seorang isteri... macam mana ni...

Judiene said...

aminnn
jom ramai2 kawen
hehehe

ann frendly said...

yee.. cepat2lah kite kawen :)

eJay said...

dlm pkhwinan..
komunikasi itu pntg..
klu tade komunikasi..
parah laa jdnye..
asek smpan lam hati jek tkleh jd..
klu tk masing2 tk tao ade prsaan tk puas ati..
berbincang dgn baek & sifat tolak ansur..
bru laa bhgia..

aku da kne skali..
tknk jd kali ke2..
harap2 yg kali ke2 kekal slamenye..
^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...