Friday, January 22, 2010

Pujian Dari Bos

Bos korang selalu puji korang x???

Hari Selasa ari tue, aku cam biasa la datang opis melenggang kankung. Aku patut masuk pukul 8.30pagi tapi ari ni aku datang lewat 8.45pagi. Malam tue aku xleh tido. Sebabnya terlalu penat. Petang tue aku kena alihkan rak-rak drawing kat opis tu untuk bagi ruang untuk orang baru.

Pepagi cam biasa la, aku menuju ke pantri. Nak buat nescafe dan makan roti keping disapi planta. ooo...sodap. Dalam pantri tue ada la J44 dan J41. Aku xpeduli masuk wat muka selamba je.

'Lewat ari nie' tanya kawan aku.

'Ye. Kapal terbang lambat. Aku bangun lewat' jawab aku sambil bancuh air.

'Dia xpe. Gaji dia yang proses sendiri' J44 aku menyampuk dengan menghamburkan kata pujian.

Owh...sayu terasa hati ku bila di puji sedemikian. hehehehehe....




PSP: Jadilah pekerja berhemah cam aku. Sekian.

28 Pandangan Kekawan:

TiKa LEh said...

pujian yg membanggakan...hehhehe...

aRien de GreaT said...

alaahiii...tdi tgok xde org pun...tba2 dh de lak...

~0~ said...

TiKa LEh
memang bangga ya amat...hahhahaha


aRien de GreaT
heheheheh....arien jgn majuk ye..

deusXmachina® said...

jgn sampai gua repot bos lu yg lu asyik mnyalahgunakan intenet opiz...
dah r gua selalu main snuker dgn bos lu

Mak Su said...

lain macam jer ~0~

Koyuki said...

owh
walaupun saya kanak2
tapi saya faham ayat itu

xiiinam said...

Selalu kita datang lebih awal....tak ada orang puji.



Sekali kita terlewat.....habis kena keji!!!



Huh...
Mulalah kita nak berpantun ni...

"Kajang Pak Malau Kajang berlipat....
Kajang hamba mengkuang layu......."



:)

Frodo Baggins said...

dia dengki ngan ko tuh!!!
yeahh kita patut bangga bila
bos dengki!!!




>>____<<

redNing said...

hahaha biasa r tu..

Zikr the Jalanan Sepi Perantau said...

wah...kena kenen ke..apa??

mukasurat17 said...

sape xske kne puji beb. \o/ yeay

piNky LuCiA said...

bos aku selalu membebel kat aku.. hahaha

Jard The Great said...

ehehe.. berhemah la sgt.....

psst.. gaji masuk isnin neh kan? jom pekena nasi ayam pantai dalam!! ko blanja.. =)

jane said...

hahahahah
best apa bos puji..

aku selalu kna puji gak..keke

jedi nk tny, J tu mewakili apa eh??huhu

azman said...

so, sapa bos? J41 atau J44???

Lifesaver said...

bos ko mmg pandai memuji

HonEyBuNNy said...

xpnh kena puji coz xdk bos...hiihihi

maiyah said...

puji ke perli tu

vidadarisakura said...

puji la balik bos tu.hee

Afzainizam said...

Sembah Takziah Atas Kemangkatan
DYMM Sultan Johor
Menyembahkan ucapan takziah dan rasa dukacita yang teramat sangat ke atas kaum kerabat Di Raja Negeri Johor di atas kemangkatan
DYMM Sultan Mahmud Iskandar Alhaj Ibni Al-Marhum Sultan Ismail.

Justeru, sama-samalah kita sedekahkan Al-Fatihah ke atas roh Almarhum dan semoga dihimpunkan bersama orang-orang yang soleh – Al-Fatihah.
AL FATIHAH
(1)
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
[2]
Segala puji tertentu bagi Allah, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam.
[3]
Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani.
[4]
Yang Menguasai pemerintahan hari Pembalasan (hari Akhirat).
[5]
Engkaulah sahaja (Ya Allah) Yang Kami sembah, dan kepada Engkaulah sahaja kami memohon pertolongan.
[6]
Tunjukilah kami jalan yang lurus.
[7]
Iaitu jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang yang Engkau telah murkai, dan bukan pula (jalan) orang-orang yang sesat.

AMIN
Salam tulus ikhlas dari kami

Warga Johor http://firestartingautomobil.blogspot.com

Tiga keadaan menghadiahkan bacaan al-Quran kepada si mati:
1- Apabila seseorang itu membaca al-Quran kemudian berdoa kepada Allah supaya si mati itu diampuni dan dirahmati insya-Allah diterima Allah, seperti mana seseorang itu bertawasul dengan amalan-amalan soleh.
Tidak harus menolak manfaat doa selepas bacaan al-Quran kepada si mati.
2- Membaca al-Quran kemudian berdoa supaya Allah menghadiahkan pahala bacaan al-Quran itu kepada si mati. berkata Ibn Solah: “Harus meyakini manfaatnya kepada si mati supaya dikurniakan Allah kepada si mati pahala bacaan seperti mana pahala bacaan yang diperolehi oleh hamba yang hidup.”
3- Membaca al-Quran dari awal diniatkan kepada si mati, maka pahalanya akan sampai kepada si mati dengan izin Allah s.w.t.
Berkata Abu Abdullah al-Ubay: “Jika dibaca al-Quran dari mula sudah diniatkan untuk dihadiahkan kepada si mati akan sampai seperti mana yang diniatkan, seperti pahala sedekah dan doa.”
Imam Ibn Rusyd di dalam Nawazil pula menyebut: “Jika seseorang itu membaca al-Quran kemudian di hadiahkan kepada si mati harus dan si mati akan peroleh pahala dan manfaatnya”

acap said...

hahaha.
baek punya perli..

melatidaisy said...

owh
walaupun saya kanak2
tapi saya faham ayat itu

~ copy ayt Koyuki ~

:)

Solehah said...

wahhh..hehe

arfahadnan said...

satu pujian yg membina..

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

salam..singgah jap kat sini..

Qaseh said...

err...pujian atau sindiran?....confuseeee

|arieza| said...

haha semoga cpt2 naik2 pgkat since u adalah pekerja berhemah hhehhee

khairolghani said...

aku rasa tak pernah lagi kot kena puji..ramai sangat la staff,tak terpandang pun aku ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...