Friday, January 22, 2010

Telur

Sebelum ni bro JMR ada cite pasal roti telur. Makan roti telur kat kedai mamak. Dan telur yang digunakan xdibasuh terlebih dulu. Kekadang Roti telur tue ade taik ayam. Tue yang YUMMY tue.
----------------------------

Ahad malam ari tue, aku n Yie. Terniat nak makan burger kaki lima. So pegi la mencari. Malas nak merendek jejauh. Nak gi slekeh, aku malas dengar makcik tu mencarut, seranah anak dia sambil bungkus burger aku. Nak pegi mama burger (ni bapuk buat), xnak aku, jauh dan lagi satu bapuk buat. Risau. ekekeke....

So disebabkan kemalasan yang meraja, kitarang just ke gerai burger kat Bukit Indah tue je. Singgah la kat kedai tue.

Sampai kat kedai cam biasa la, tengok menu dulu. Dan tengok harga skali. Janji kenyang dan jimat. ekekeke....Skang suma barang mau naik wooo. So kena jimat. Dengar kata harga minyak pun mau naik jugak sampai RM3.90. Ape cite???Gile ape??

Merengus.......

Aku memang da plan nak order burger daging double, aku tamak. Biasalah. Yie plak nak order burger ayam special. Ala yang daging burger salut telur tue.

Aku tarik tangan Yie.

'Ko tengok telur dia' bisik aku pada Yie.

Yie tengok. Dia nampak apa yang aku maksudkan.

Dalam keindahan wat coklat telur ayam tue terdapat sedikit tompokan putih dihiasi warna hijau sedikit. Korang tau ape tue??

Tue adalah taik ayam. Telur tak di basuh. Aku tengok dia amik je telur dalam bakul tue dan pecah je. Xde nak basuh2. Pergh.........Memang sedap la. Tambah sedikit bahan galian kan. heheheh



PSP: Sebelum order tue, check la telur tue. Kang xpepasal kang.

30 Pandangan Kekawan:

Frodo Baggins said...

>>___<<

Frodo Baggins said...

fes kew? agaggaga ... ok wa baca entry dulu ...

Frodo Baggins said...

hahahahhahahaa ~ tu yg seda' gilerr tuh!!! tp aku rasa kesannya baix tuk menurunkan berat badan.


p/s: tuk kes camni, aku cadangkan singgah jer la kat burger "mama" tu. RASA SEKALI PASTI NAK LAGI


>>___<<

BULLET said...

ade ke kes camni? baru tau ni...pasni kalau nak beli bege kat mcd nak kene check x?...huahahaaha

Unknown said...

Frodo Baggins
ko memang fest....ko memang hebat...dan bergaya...wakakkaka

MAMA burger....xkuasa NYAH...siyes tempatnya kat Taman Kosas. Silakan pegi..hahahahha

Unknown said...

BULLET
kalo check bagus gak...hehehehe

aRien de GreaT said...

eh2...hmm...tu la,,mgkin die xbiase basuh telur sblum masak kot..tu yg ssh tuh...bg die xde slh pape...

en.frodo..awak 1st lgi...hmm...awk mmg bkk je blog yer... :)

Melatidaisy said...

Allah..ngerii..hihi..nasib baik x suke mkn burger..:)

Selamber Rock said...

sedap hingga menjilat jari..

ok..demam aku makin teruk baca entri nih..isk

mukasurat17 said...

hahaha... boleh order kan utk aku 1.. nak gak try bege ditmbh grm galian...ha ha ha
.
.
.

.
.


bwek.

Anonymous said...

yg tu tambahan utk bahan perisa ke?

♥ Juliana Violet ♥ said...

eywww.... ade ke nak cari rezeki macam tue...
vee baru je rebus telur pagi ni...
basuh sebelum nak rebus

Anonymous said...

hahah kejer nk cepat+malas+xtau hukum..

bkn burger jer boh...roti canai pon sama gak

Yuki Yusuf said...

soalan::

kenapa kau risau burger bapok buat??

kehkehkeh

Unknown said...

bullet sebut hal mcD...owh...ni satu gak kes..tp lebih truk dari taik kat telur tu kot...owh..dah la..geli lak...

Unknown said...

nak sebut gak...satu mcD area KL

org order bubur mcD pepagi..die wat slo-mo..kena sound suh wat cepat...tah pe kes mamat tu jadik baran

so die pun meng'kahak'an diri dan meng'ptui'kan kedalam mgkuk bubur tersebut sblm mngacau2 dah bg kat planggan tu...

hoh...terlebih suda...bukan brg galian da...brg gelian...

p/s:tau cite ni dari pekeje mcD(kawan)kalau die tipu tipu la saya...

HEMY said...

sebab tu aku order cheese nan je..ahahaha

Anonymous said...

pergh~
geli la wey~
ilang slera makan aku seminggu~

khairolghani said...

dah lama juga tak makan roti telur..macam menarik je kalau dapat makan..tengah lapar juga ni..

Yunus Badawi said...

rugilah Yie tak dapat rasa mineral semula jadi tu hehehe

Penjual burger ni tak tahu hukum ke?

Mimie.Candy Cane said...

euwww...tak senonoh la peniaga2 skang ni kan

ko mesti duk area taman kosas kan? dulu aku slalu gak beli burger kt pondan tu,,pondan tu kawan kakak aku..

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

aiyoooo......

bila dh makan jadi taik so xkn nk mkn taik utk jd taik lg????

cik selamah kundang said...

ni yg lg trauma ni...adeh.kalo dia taruk telur ayanm dibasuh lg xbley blah tetiba ada taik

said...

kenyang tak makan beger tu?
hahhaha...

skang ni MEKDI dah kuarkan dabel prosperiti beger...

sila la beli...hehhehehhe

Anonymous said...

muahahahahaha

seyes kotor giler...
tak payah lah mkn kat kedai lagik

eiii, aku prnh jumpe lagi dasat dowh....depan mata tu...kahkahkah

nasib baik kwn aku yg kene bukan aku...muahahah

BULLET said...

ko kene tag...lalalallala...
http://amirfirdaus7.blogspot.com/2010/01/tag-dari-en-lanun-ranggi.html

Mak Su said...

errr, yaxxxx!!

buat burger sendiri, guna telur sendiri, lagiii suci

Maiyah said...

pemalas tul peniaga tu, slamba sound tepat kat dia

'AQILAH said...

baru makan kat mamak...eiw

myQza said...

buat sendiri.kenyang puas hati!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...