Monday, January 25, 2010

Orang Kita

Kawan aku baru pindah rumah di kawasan Bukit Subang. Rumah disediakan oleh majikan dia. Rumah jenis apartment 4 tingkat mempunyai 3bilik tidur.

Rumah agak berselerak cam tongkang pecah. Dan ada la beberapa barangan perabut dalam tue. Kena lah kemas sikit untuk selesa duduk.

Saat kawan aku dan di bantu oleh maid Indon berkemas. Datang la 3 makcik.

'Assalamualaikum'

'Walaikumusalam'

'Dik, tuan rumah pesan peti sejuk tu bagi kat makcik'

'Microwave tue dia suh bagi mak cik'

'Ahh....Sofa tue bagi makcik ye'

Bebel makcik yang ntah dari gua mana datang. Kawan aku terkedu. Terdiam.

'Makcik ni sape??'

'Owh, kami jiran sebelah la. Kami datang nak amik barang, tuan umah dulu pesan'

'Gitu ke??Owh...Tapi mintak maaf ye makcik. Kalo nak barang nie. Tunggu la tuan rumah ni datang atau pun dia call saya. Ok.'

'Hurm...Xtau bila la' kata makcik tu dengan muka kecewa dan blah dari situ.

--------------------------

Penyewa sebelum kawan aku mungkin tidak membayar sewa. Lari meninggalkan rumah tue kelam kabut. Pasal barang perabut penuh. Cam peti sejuk, microwave, sofa dan lain-lain.

Dan bila dok mengemas tue ada la 3orang laki cina datang menunggu. Bila di tanya tuan rumah, tuan rumah cakap tue bebudak dia. Tuan rumah cina.

-----------------------

Besok pepaginya, bangun tido kawan aku terpaksa pergi ke masjid untuk mandi. Rumah sewa nya tiada air.

Balik petang, bila di periksa baru dia perasan. Pili dekat meter air rumah nya telah di tutup seseorang. Sebab semalam ada air masa dia mengemas. Mungkin ada yang x puas hati ngan kawan aku kot.




PSP: Tue la orang kita. Nak yang bukan hak kita.

30 Pandangan Kekawan:

Uruchimaru @ kf said...

boleh plak tutup pili paip ek !

Yunus Badawi said...

main mintak2 gitu aje? Nasib baik kawan ko tu tak layan makcik2 tu

aRien de GreaT said...

erm..peti ais klu ade..mama ckap kena samak dulu sbb owner asal cina kan..hati2..

khairolghani said...

keji siut..balas la balik..cabut meter dia..haha

sI tEDI said...

wah!! ske2 dia je nak minta brg2 macam minta garam sesudu!

-bintunahal- said...

xbley blah juga makcik ni.adeh.

seKut taWar said...

stuju ngan aRien..pegi samak utk lebeyh kesucian(>.<)

**bila la mentaliti makcik2 n org kita nk brubah ea...

BajuKurung said...

gua pun ngah cari umah.. huhuhu..

ann frendly said...

Sapekah gerangan orang yg busuk hati itu??? nampaknya perasaan hasad dengki masih tebal dalam dirinya, tergamak menganiaya orang yg tak bersalah.

Ju@Lucky^Mummy said...

hmmm.. sabar je la..

'AQILAH said...

macam macam..

~0~ said...

Uruchimaru @ kf
tue la pasal...mmg busuk punye orang


YB
aah...main mintak camtue je...


aRien de GreaT
Penyewa sebelum melayu....owner umah cina...


khairolghani
mmg keji....cantik gak idea tue...hahhahh


si teDi
ahli mesyuarat tingkap kot diorang tue..tue perangai cam siot je...


-bintunahal-
hahahaa...mmg cam sial je perangai dia...


seKut taWar
tue la...mentaliti org kita...



BajuKurung
kwn wa ade nak kasi sewa bilik lu mau???kwn wa jantan la...hahahah



ann frendly
mmg hati busuk ann...ape leh buat...


Ju@Lucky^Mummy
tue la pasal...ape leh buat...

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

erk....kena cek cap jari kat meter air tu....

baru tahu saper SESEORANG tu

ehheheh

dah mcm citer CSI MIAMI dah.....

maiyah said...

mcm2 hal le skrg, mna bleh main bagi je.. betul le nyer manusia

redNing said...

apa la macik..nk amik kesempatan ke..nk peti beli sndiri ler

vidadarisakura said...

astaga..

acap said...

hahaha.
pandai makcik tuh.
tapi akal pendek

¶A.K.I¶ said...

macam mne laa 2?? konpius aki klu jd kawan ~0~ 2.. huhuhuh

JMR said...

diorg ni saje amik kesempatan kot...kena lawan balik nih..

Kejora said...

dengki xabis2...

relevan said...

Betul..hak orang dikira sebagai hak dia..

BuLaN iTu aKu said...

kes berat ni...
kita pulak yang jadi mangsa

Firol said...

hati kalu dah tak elok apa je nak buat...sesuka hati..susah tul

HEMY said...

nk wat cmne..mana la kita tau..kalau investigate dulu pn..kadang tk dpt tau gak

farwalis said...

bagi udang masak tepung kat makcik tu. mesti makcik tu insaf

oranglidi said...

hm.. orang kita.

mukasurat17 said...

bawa bersabar banyak-banyak~~~

HonEyBuNNy said...

tu la..manusia zaman sekarang kn..xhabis2 perangai busuk gtu..aiya...

she-G said...

jgn tak tau ade jenis org kita jenis gitu..kdg bukan tak leh nak beli sndiri..lebih dari mampu tp still nak brg org gak..tah la(trutama prmpuan la kot..tp tak seme..hmm...sy prmpuan gak)dah la siap tahu ape yang ade dalam umht tu...

smoga saya tak buat prangai gitu...

*pernah ade kawan srumah gitu..kawan lama tgl brg2 tu untuk wakaf..die bw seme g umah baru lepas die kawen..ape daaa....

|arieza| said...

hoh xelok nye gitu.. tamak kt hak org lain haih.. manusia manusia.. tak malu ke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...