Thursday, January 21, 2010

Aircond???

Ini cerita rekaan semata-mata. Wataknya tiada kena mengena dengan yang hidup mau yang sudah meninggal dunia.

Entri ini ada unsur-unsur melampau sila dapatkan bimbingan dari pengetua sekolah anda.

Hari minggu yang sunyi. Menghiburkan hati yang terlara. 2 sahabat. Mael dan Puad berjalan-jalan di kota.

Menghirup udara yang memang tak bersih lagi tidak segar dan nyaman di kota yang di penuhi karbon dioksida. Hasil pembebasan dari asap-asap kenderaan bermotor. Pedih kekadang hidung menahan perit udara kotor yang berbau. Bau yang ditusuk ke kalbu. Ditambah lagi dengan asap-asap rokok yang dilepaskan manusia bagaikan naga. Di selangi dengan bau air longkang dan sesekali bau kentut turut menerjah ke dalam jiwa nurani.

Bergumbira dari petang dan tanpa sedar malam menjengah tiba. Bila malam menjelma, tiba lah masa nya manusia yang bergelar kupu-kupu malam menjelmakan diri. Kunang-kunang, jangan harap nak berjumpe. Bukan di kampung beb. Kalo kampung boleh la.

Setelah bosan merayau tanpa arah. Walaupun malam, cuaca tetap panas. Mungkin jua kesan dari pemanasan global.

'Wei, jom wat keje gila' Puad buat cadangan.

'Ape ja ko nak buat?? Samun bank ke??' tanya Mael xpuas hati.

'OK gak samun bank. Ko nak??' jawab Puad.

'Nak ape??? Nak mampus masuk penjara' jawap Mael chuak.

'Hah....Tau xpe. Tue kau nampak kat sana' kata Puad sambil memuncungkan munlutnya cam mulut itik lapar.

'Nampak. Aku xbuta lagi. Awek kan??' jawab Mael.

Mael nie memang sengal skit. Puad plak terlebih advance.

'Sah ko xbuta. Tapi rabun. Jom kita kacau dia. Mintak dia servis' cadang Puad.

'Ok' kata Mael. Berjalan menuju ke arah awek tinggi lampai, bebahu lebar dan berambut Blonde lagi. Badan solid stok Megan Fox.

'Hi' sapa Puad.

'Hi bang' jawab awek tue agak garau. Muka memang xleh blah.

'Leh servis kawan saya x?? Bape cas??' tanya Puad memulakan bidaan.

'Pesal aku??' tanya Mael.

'Aku da servis' . Puad saje nak kenakan Mael sebenarnya.

'RM 100 je bang. Baik punye servis bang. Terbaik di Malaya. Abang nak ada aircond ke tak de aircond?' tanya 'awek' tue.

'Mesti la nak bilik ada aircond, ape barang bilik xde aircond bayar memahal.' Mael menjawab ngan muka konfiden tahap Mentibang Laut kena sula.

'Bukan la bang. Bilik suma ada aircond. Ada aircond ni servis SPECIAL tau. Ai makan gula-gula HACK. Pastu ai servis la abang punye. Baru COOL. Ok bang??'

'Cis...Pala hotak ko ok. Da la Puad belah la. Da ilang mood aku'. Mael mula meradang. Terus tarik tangan Puad. Mael sebenarnya masih tak puas hati.


----------------------------------------------------

'Wei, pesal awek tue tanya gitu?? Ade aircond xde aircond bagai. Memang camtu ke??' Tanya Mael pada Puad. Mael memang x puas hati. Maklum la orang first time nak try.

'Tue bukan awek gilo. Tue awang. Tue bapuk la. Tue dia tanya gitue. hahahahhahahha.'

'Celako mu Puad!!!!!!!!' marah Mael sambil meninju Maut Perdekar Tangan Berapi.

Sekian...




PSP: Jauhi Maksiat.

31 Pandangan Kekawan:

Yunus Badawi said...

alang2 nak buat projek carilah awek yg cun

boleh komen mcm ni ke?

Kejora =) said...

yang original xde ke?
muahahaahahaaha...

Si budak Aboi said...
This comment has been removed by the author.
GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

tahu la bapok lg cun dri popuan tp lalu ke???

euwww...

HEMY said...

ngah ngah...gula2 hack..orait jeeee

she-G said...

tak bape nak paham..tp ade unsur kelucuan so...gelak gak sket2..

Frodo Baggins said...

aku pun nak gula2 hack!!!


>>__<<

deusXmachina® said...

erk888
tul2 sangap tu, bapok pun nak gak...
hahahah

puding roti said...

kita cepat je paham. maknanya kita dah jadi budak besar

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ said...

ABG BAPOK~
COOL LA LU~
BG LA ~0~ RABA LU SIKIT~

¶A.K.I¶ said...

ermmmm... ap akon 2 sebenarnye ~0~??

pB said...

kawinnnnnnnnnnn

TARANTULAH said...

nabi xmengaku umat tu..

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

hakhakhak......

hacks jer?

makan la MENTOS....baru la betul2 cool

kekekkekek

Lifesaver said...

eiii...geli aku..

Uruchimaru @ kf said...

mahal tue 100 rat!

ape dh!

khairolghani said...

aku tak suka hacks..hehe..RM100 tak mahal ke?macam mahal je..

maiyah said...

hehe.. first time kerr

Vee Violet said...

wah wah wahh... bukan main ... =)

aRien de GreaT said...

ish3....ish3...ish......

nursarah said...

haha... aircond itu kah...

LotsOfLove-Pearls said...

..hello abang
haha..

kan dah silap dah..

'AQILAH said...

hahahaha...kat sini banyak nyah...cantik !

Solehah said...

uih..dah pernah pi buat2 tanya ka?cam real ja ni..

xiiinam said...

Astaghfirullahal adziiiiim.....










Awwwwwww.....tak rela youuu...
:)

Koyuki said...

erkk

gua bawah umo ni
kira halal la ye

kehkehkeh

E.d.Y said...

haha...lawak2...

faiz said...

hahaha.. lama dah akak x dengar lawak nie..

|arieza| said...

AIDS ada di mana. sekian sahaja pesanan penaja. hahhaha aku nk kim slm kt mael. tlg bitau mael jugak pesanan penaja tu ok.. sbb aku tau ko adalah Puad! hahahaha

Pok Li said...

Tiba-tiba rasa nak muntah.....

Mawar_berduri said...

hihihi...
lawak je ....ade plak yang macam ni ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...