Thursday, February 25, 2010

Malas

Dua tiga hari lepas. Aku tertengok anak buah aku buat kerja rumah dia. Memang aku malas nak ajar anak buah aku. Sebab dia xpaham kalo aku ajar. Sungguh ajaran sesat kan aku. hhaahahhahaha....

Aku : Nape tulisan buruk sangat?? Cuba tulis cantik-cantik skit. Lukis elok-elok.

Aku mengur anak buah aku. Yang dok buat kerja Math dia. Padahal tulisan aku pun abah aku selalu gelakkan. hahahhaah...

Anak buah 1 : Da x leh nak ubah la.

Aku : Boleh kalau mahu.

Anak buah 1 : Da abes da cuba untuk ubah.

Anak buah 2 : Yang xleh ubah tangan je kan, pak ngah.

Aku : Yang x leh ubah tu 'Malas' je.





Aku terkedu. Camne la aku leh sound budak tue gitu. Ish...Ish...Moga mereka rajin pasni. hahhahhha

32 Pandangan Kekawan:

Afzainizam said...

Salam dari kami http://firestartingautomobil.blogspot.com

eeeemmmm... yup semuanya boleh berubah inikan tulisan.....

aku rasa tulisan ni gak menampakkan kerektor dan peribadi seseorang....

Tulisan juga menunjukkan mode seseorang....

Orang kata kita kena lawan sifat malas yang ada pada diri kita. Tapi aku tak pernah terfikir pun nak lawan sifat malas tu sebab aku memang malas nak lawan sifat malas.

Afzainizam said...

Salam dari kami http://firestartingautomobil.blogspot.com

eeeemmmm... yup semuanya boleh berubah inikan tulisan.....

aku rasa tulisan ni gak menampakkan kerektor dan peribadi seseorang....

Tulisan juga menunjukkan mode seseorang....

Orang kata kita kena lawan sifat malas yang ada pada diri kita. Tapi aku tak pernah terfikir pun nak lawan sifat malas tu sebab aku memang malas nak lawan sifat malas.

she-G said...

owh..pak ngah yang garang

Eye_nee said...

Rilek la pak ngah..hehe..nasib baik dia tak tanya..tulisan pak ngah cantik tak??..how pak ngah...

Qaseh said...

pak ngah..
okla tu pak ngah...umur anak buah berapa?

syaf said...

tensyen gak kan jage budak2 ni...hahah

**tulisan kaw pon mesti sgt huduh kn...kekekeke

redNing said...

mesti cikgu die pon pening nk baca hehee

Frodo Baggins said...

pak ngah ...
anak buah lu mulut Ensten ((x tau cam ner spell nama ensten nih! balun!))

Ank buah lu mestihati kental cam pakngan beliau nanti!!


>>___<<

Nini teDDylicious said...

kau mcm ketam laa kan..??

da bahas2 org..tb2, tgk dri sndri pon blom betol..

hahahaha!

Afzainizam said...

Muhammad
Muhammad
Muhammad Musthofa

Ibunya bernama Aminah
Ayahnya bernama Abdullah
Dilahirkan di Mekkah Mukaromah
Ibu susunya Halimatus Sa`diah

Ayahnya meninggal dunia
Ketika Nabi di dalam kandungan
Alangkah sedih pilunya
Ibunya menjaga bayinya

Semasa di dalam perjalanan
Pulang dari makam suaminya
Aminah jatuh sakit di 'Abwa
Kembali ke alam baka

Tinggallah Nabi seorang diri
Hilang insan yang dikasihi
Tinggallah Nabi seorang dari
Mengajarnya hidup berdikari

Anak yatim anak yang mulia
Dilindungi Allah setiap masa

Terpadam api biara majusi
Runtuhlah istana Kisra Parsi
Mekkah diterangi cahya putih
Tanda lahir Nabi anak yatim

Shalallahu 'alaa Muhammad
Shalallahu 'alaaihi wassalam

Hidupnya yatim, yatim piatu
Tiada ayah tiada ibu
Hidupnya yatim, yatim piatu
Namun dialah manusia agung

Salam Maulidul Rasul dari Kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

melatidaisy said...

wah2 pak ngah..tegas nye dlm mendidik anak2 buah..hehe

Vee Violet said...

hehehe... sometimes kena guna psikologi untuk ajar budak2 nie... ;)
vee ada tiga anak buah yg selalu tunjuk lukisan n kerja sekolah pada vee, so selalu jugaklah betulkan apa yg tak kena

¶A.K.I¶ said...

klu ko pon xsedo! xtaw la.. ahahha

Lifesaver said...

utk kebaikan...tak salah beb!

Mak Su said...

aramak, tak mahu tulis depan 0 ler. tulisan maksu mmg buruk

mamai said...

boleh ubah...

Mawar_berduri said...

amboi..kenmain lagi ye...hihihi
Pak Ngah yang bagus ni ...

joegrimjow said...

menyesal cakap malas kat org yg serius macam ni
;)

cik selamah kundang said...

hahaha..sound direct!xpa.pasni mana tau jd einstein

lizz said...

kehkehkeh. aku suke lah ngan budak tu nyer ayat. wahahaha

~0~ said...

Afzainizam
Thanks bro

she-G
garang tapi baik...hehehe...baik ke???


Eye_nee
how...i just gelek gerudi je...hahhahahah


Qaseh
12tahun n 9tahun...sorang lg setahun...hahahhaha


syaf
biasa...aku pemalas


redNing
tue sebab aku xnak jadi cikgu


Frodo Baggins
jgn jadi cam aku...x jurus org klate kato...hahahhaha


Nini teDDylicious
salah....ketam macam aku...hahahahhaah


Afzainizam
Salam maulidurasul



melatidaisy
tp xterdidik...hahahhaha


Vee Violet
ye btol...xyah bg ayat panjang...janji dia paham...


¶A.K.I¶
aku mmg xsedo diri....hahahhaha



Lifesaver
btol...btol...btol


Mak Su
Mak SU punye lg cantik dr saya kot...


mamai
aahh...



Mawar_berduri
xbape bagus pun...hahahha


joegrimjow
hahah...tue la pasal...lain kali jgn ckp...


cik selamah kundang
jgn wo...jd lah cam Khalifah Umar lagi baik...heehehe

Mr PenyuBiru said...

nnt pahni dia sound ko balik. aku rasa tentu ko percaya cakap aku kan.

~0~ said...

lizz
bebudak skang bijak...hahha



mr PenyukBiru
Aku percaya...hahahahhaha

Jard The Great said...

hehe.. penyakit M berleluasa

Mr PenyuBiru said...

hahaha...tau takpe.

mukasurat17 said...

aku pon tgh Malas skg ni. encik Malas, sila jauhkan diri dari kami.
huhu

Kyuubi_85 said...

malas mmg musuh utama kan.. :D

tulisan kalu nak ubah, bila2 masa pun bleh

maiyah said...

mmg kekadang rasa nak mrh tul ngan bebudak ni tp slalu dok tahan jek

alvin takda rumah harga 8juta story.... said...

pak ngah..soh la dia tulis pakai pembaris..

Teacher Yatee said...

salam...

heheh...2 baru tgk tulisan anak sdare kn.sy ni dh juling2 bijik mata tgk tulisan murid2 even thn 6 pn msih teruk tulisan. malas? mmg 2 punca utama. rasenye smakin lame dia menulis, mkin ok la tulisan dia kot...

vidadarisakura said...

pak ngah!
pak ngah!


bila mau buat album etnik kretip lagi??


haha

Ieda Al-Habsyi said...

pak ngah yang rajin + garang, ehehhe!! garang utk kebaikan kan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...