Thursday, February 4, 2010

Alor Gajah

Melaka, memang terkenal kan dengan sejarah nya. Sejarah hang tuah, sejarah parameswara. Nama pun Melaka ni tempat bersejarah.

Semalam aku gi ke Alor Gajah. Ada keje skit kat sana. Pastu singgah la kat Masjid Alor Gajah.

Aku tertarik ngan notis yang di tampal kat toilet kat masjid tue.

Kucing kejar tikus,
Sudah kencing pandai la Jirus.


Padatkan pantunnya.....huhuh



PSP: Kebersihan toilet hak bersama. sekian

41 Pandangan Kekawan:

NiNa' said...

bagus22..

macam tu la ..
lepas ni x reti lagi jirus..
x tahu la nak kata apa

♠☠♠ayudeadwish♠☠♠ said...

wakakak~

♠☠♠ayudeadwish♠☠♠ said...

Kucing kejar tikus,
Sudah kencing pandai la Jirus.~~~

♠☠♠ayudeadwish♠☠♠ said...

aku try tambah lae~

♠☠♠ayudeadwish♠☠♠ said...

(>_<)?

BajuKurung said...

kucing kjar tukus,
klu rajin tlg la jirus.

ekekekeke.. gua tlg bls.

♠☠♠ayudeadwish♠☠♠ said...

Kucing kejar tikus,
Sudah kencing pandai la Jirus,
law takbersih guna la berus
ko tau tak bau taik ko cam kapor barus?
sukati ko je xmo jirus
habis jamban bervirus

♠☠♠ayudeadwish♠☠♠ said...

wakaakkakaa~

♠☠♠ayudeadwish♠☠♠ said...

BajuKurung :
sebok je ko~wakakaka~

Frodo Baggins said...

siput ...

Frodo Baggins said...

kucing kejar tikus
sungguh seksi itu tikus
napa nak keja tikus
p jaga lu punya 'tikus'!



kucing kejar tikus
sudah kencing pandailah jirus
bukan x nak jirus
mmg dah kene jirus
itu bau kencing si tikus
suh tikus itu jirus ..


bye

Frodo Baggins said...

chooopp ~ tikus tu selamat tak?

Frodo Baggins said...

ker dah kene cakar?
siann tikus ...

LotsOfLove-Pearls said...

haha..
siap pantun2 lagi..

menarik ar..

melatidaisy said...

hehe :) kt msjid pon sempat wt lawak..

vidadarisakura said...

haha!betul2!

maiyah said...

mmg ada yg x jirus

sI tEDI said...

peringatan yg beruna. kalau tak ingat juga tak tau lah!

Yunus Badawi said...

Kalau tak tahu jirus jugak mmg org tu mengalahkan kucing dan tikus.

psst - tak singgah makan cucur kat roundabout tu ke?

Faarihin said...

memang bestla pantun dia.. paham2 sendiri lah bagi setiap yang membacanya.. (^__^)

deusXmachina® said...

tak jirus gak tak tau la
erk888

cikmemy said...

tandas awam jarang yg bersih.kadang2 rela aku tahan sampai umah weyh

Vee Violet said...

terbaik.... hihihi

enyheartsdiamond said...

hahaha..kreatif!

TiKa LEh said...

pantun menyentuh jiwa..wawawawa

Mak Su said...

Tok Siak yang kritis dan kreatif. eh...AJK masjid ler, ek... ;)

HEMY said...

kiki...mmg padat dan mantap pantun tu

mamai said...

pantun memang kepakaran orang melaka tapi aku orang melaka yang tak pandai berpantun

|arieza| said...

haha comel sungguh majid itu haha

INDRA QIRANA said...

aik dalam tandas pun nak berpantut...

bagus...dengan berpantut harap harap dapat melembutkan hati pengemar kencing tanpa jirus

lea said...

hahaha...

suke pantun tue!

ann frendly said...

orang melaka memang kuat berpantun..

Jard The Great said...

lawak lak pantun die.. ahahaha

faiz said...

tue la...ckp baik2 x mo dgr.. kan dah dpt pantun sindir.. ;-))

Lifesaver said...

ko nape tak balas balik pantun tu?

BajuKurung said...

♠☠♠ayudeadwish♠☠ : gua sbuk skali je, lu sbuk byk kali.. so, sape penyibuk??? ik ik ik..

cik selamah kundang said...

pantun rilek tp pedas.hahaha

cik selamah kundang said...

pantun rilek tp pedas.hahaha

Solehah said...

haha..adeh..pantu n2 kerat penghibur hati tu..

redNing said...

tu la boh..ada masjid tu punyalah cantik tpi bila masuk tandas..
masyaAllah

Qaseh said...

wah dtg melaka...ape x kabauuu....
leh belanje naik eye on melaka..hahahha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...