Saturday, January 23, 2010

Dunia

Dunia,
Sungguh indah tiada terkira,
Banyak nikmat boleh ku rasa,
Rezeki tidak terkira,
Banyak atau sikit ikut usaha,
Hiburan sini sana,
Pilih lah mana saja,
Terbeliak mata mulut ternganga,
Nafsu mula naik meraja,
Sampai aku selalu lupa,
Bukan saja syurga,
Malah neraka terhidang di sana.


PSP: Pikirkan renungkan lah.....

28 Pandangan Kekawan:

redNing said...

dunia..hanya satu persinggahan

'AQILAH said...

aku ingat itu. :)

aRien de GreaT said...

insyaAlah..trima kaseh...amin...

TiKa LEh said...

tq ats pesanan tu...

piNky LuCiA said...

alhamdullillah. selalu laa ingat mengingati...

melatidaisy said...

Dari Ibnu Mas'ud ra dari Nabi Muhammad saw bahawa baginda bersabda,

tidak akan bergerak tapak kaki ibnu Adam pada hari Kiamat hingga dia ditanya tentang 5 perkara;
umurnya, utk apa dihabiskannya,
masa mudanya, ke mana dipergunakannya,
hartanya, dari mana ia memperolehinya da kemana ia dibelanjakannya,
dan ilmunya, sejauh mana pengamalannya..

seKut taWar said...

syurga neraka...nak masuk mn 1?
tepuk dada,tanye iman..>.<

amirah said...

kenikmatan dunia mengaburi mata penghuninya

Rowena Chasez said...

wahh..
good advice!!
i'll bear it in my mind..
thanx!!
=)

|arieza| said...

syurga dunia umpama neraka :)

lea said...

**insaf**

Koyuki said...

syurga dunia memang senang nak dapat

syurga akhirat??

Yunus Badawi said...

dunia jambatan ke akhirat.

acap said...

nak masuk neraka senang je.
beli tiket pun murah

meo188 said...

dunia huhuhuhu

sgt mencabar

vidadarisakura said...

dan selamat beramal.hee

pakcik kordi said...

betul.pakcik kordi dh byk buat silap.....

harap di ampunkan....harap tidak dihinakan di dunia dan di akhirat....

sharamli said...

jgn biar nafsu menguasai

Solehah said...

dunia ni indah..sbb tu boleh mengaburi mata.

maiyah said...

klik2.. dah lama tnggalkan hiburan.. itu hnya sementara

mukasurat17 said...

ringkas dan padat. i like;)

eh.. seram pun ada....

CAHAYA said...

nice one. terima kasih untuk ingatan.

CAHAYA said...

eh, saya nak minta izin untuk reblog post awak ni. boleh?

khairolghani said...

nafsu sentiasa nak melebihi akal..so jangan ikut nafsu..gunakan akal dalam setiap tindakan..

Miss Marquis said...

NERAKA.
takut takut.

Lifesaver said...

dunia = penuh napsu

lizz said...

dunia selalu mengelirukan aku untuk pilih jalan terbaik untuk hidup aku, tapi itu asam garam dunia ;)

nice giler entry ni! short but giler mendalam maksud :)

Mak Su said...

benar, kita selalu lupa... tapi yang menunggu tetaplah antara dua

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...