Friday, April 16, 2010

Temuduga

Ok la...Lama da aku peram menda nie. Ade gak komen bertanyakan menda nie ari tue. Skang baru aku menjawab. Da berkarat da aku rasa.

29 - 31 Mac 2010
Aku rider moto buruk berjasa aku ke Rembau. Atau nama speksifik dia Kolej Kemahiran Tinggi MARA Rembau, Negeri Sembilan. Aku amik masa lebih kurang 1jam 30minit aku ke sana. Masa yang di ambil adalah campur skali singgah Bandar Baru Bangi seksyen 15 nak beli charger hp, singgah stesen minyak tol sungai Besi ngan alasan yang sama, singgah lagi satu stesen minyak kat RnR Seremban lepak jap isi minyak dan beli air dan last skali sesat pasal aku amik simpang ke Rembau lepas dari tol. Patutnya aku amik simpang hala ke Linggi.

Papepun aku selamat sampai kat sana dan selamat mendaftar untuk Program MARA Assessment Center (MAC). Bila aku tanya urusetia MAC ni adalah kali kedua diadakan. Kira baru lagi la program nie.MAC adalah interview sebenarnya. Dalam MAC ni korang akan dibahagikan kepada beberapa kumpulan. Dan setiap kumpulan akan diberi jadual memasing. Dan 3hari tu jadual dia xpadat pun. Memang bebas.

Dalam MAC ni ada beberapa sesi iaitu Ujian Objektif, Group Discussion, Presentaion dan Temuduga.

Ujian objektif ni ada 40 soalan kalo x silap. Merangkumi soalan Math, IQ, English, BM dan pengetahuan Am pasal MARA dan Malaysia.

Group Discussion, part ni korang akan di bagi 1 tajuk dan akan di beri role memasing untuk dibahaskan. Dan korang kena defend la role korang. Jangan condemn role sendiri sudah. Bedal je janji ada point dan korang bercakap. Ala cam exam MUET je. BM atau English diorang x kisah. Tajuk yang aku kena adalah pasal nak cut Budget. Amacam??

Presentation adalah individu. Korang dibagi masa sejam untuk prepare presentation. Dan presentation adalah selama 5minit je. Presentation adalah berdasarkan group discussion yang sebelumnya.

Dan yang last skali ialah Temuduga. Part temuduga ni cam biasa la.Tanya-tanya je. Diorang pun banyak tanya pada experience kita je.




Hari Ni, 16 APRIL 2010
Aku ada interview kat AZRB. Doakan aku kekawan.



PSP: Ada rezeki ada la. Aku mencari kerja yang menjamin masa depan je. Dan yang selamat. Govt....Blom ada rezki takat nie.


18 Pandangan Kekawan:

Raji and Yeen said...

good luck on ur interview ;D

Diarihatiku1976 said...

fuhhh... susah tu.. tapi rasanya sekarang temuduga memangd ah susah.... sbb rmai dah yg pandai...

intan izani said...

semoga berjaya
bykkan selawat
;p

Unknown said...

insya ALLAH..ade nnti tu..

slow2...

Anonymous said...

ok...insyaAllah, klu ade rezeki dpt la tu

faiz said...

berusaha selagi kita terdaya..;-) gud luck k!

hanie said...

gud luck..
mulakan dengan bismillah..
bkn nk mkn nasik jek br nk baca..




:P

Mak Su said...

slamat berjaya 0

¶A.K.I¶ said...

Gudluck!!
ada rezeki insyaAllah dapat... ok2! dun wrie.. jus do ur besh!

nasikputeh said...

Baca doa ape2 yang patut.
jgn gagap.
senyum lebey siket.
gudluck!

Anonymous said...

AZRB... penah buat project dia dulu... all the best tuk interview tersebut

:-)

Che' Pit said...

err program MAC tu mcm menarik jer.. kat mana info?

apa2 pun good luck utk AZRB nye intebiu lak..

♥ Juliana Violet ♥ said...

all the best & good luck!!!
(^^.)

mukasurat17 said...

good luck!

Masy said...

gudlak!

Cik Akma said...

gud luck jugakk. kenyit2 mate sket kat interviewer tu. haha

Qaseh said...

good luck...
semoga semua berjalan dengan lancar,,,,,

Nazz@Purple said...

so pe cite...ok tak interview tu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...