Friday, April 30, 2010

Jodoh

Semalam lepas balik kerja aku ke rumah bakal mertua aku sebab dia mintak tolong kemaskan rumah yang bersepah pasal kerja-kerja renovation. Aku pegi je la. Da siap suma kerja. Aku berborak je ngan bakal mak mertua aku.

'Camne kamu kenal ek??' tanya bakal mak mertua aku.

'Isk...Dia xpenah cerita kat mak ke??' tanya aku balik. heheheh.....Selepas hampir 5tahun aku dan Si Dia berkawan baru sekarang bakal mak mertua aku tanya soalan seperti nie.

'Xpernah plak dia cerita.' jawab bakal mak mertua aku.

'Da lama kami berkawan dia xpernah cerita kat mak ek????' tanya aku lagi.

'Xpernah. Mak heran gak camne leh lekat ngan kamu nie. Padahal blajar tempat lelain. Sorang bangi sorang kat KL. Sorang Kelantan. Sorang KL.' bebel bakal mak mertua aku panjang.

'Hahahhah.....Jodoh mak. Biarlah kami je yang tau' jawab aku sambil berseloroh ngan bakal mak mertua aku.





Memang aku dan Si Dia da janji biar la rahsia pertemuan kami tue dirahsiakan wat masa sekarang. Tapi mungkin jugak ini jodoh kami. Kalau da jodoh xkan  kemana. Jauh mana jarak, beza warna kulit tidak pernah jadi penghalang sebenarnya. Jodoh, Mati suma da ditentukan Allah swt. 

Sehebat mana kita merancang Dia jua yang menentukan. 



32 Pandangan Kekawan:

citahrudin said...

wah!!! ko dah panggil mak?

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

kan...

kadang2 jodoh depan mata...bertahun2 tak nampak...bila Allah SWT dah buka kan jalan utk kita....baru kita sedar itu jodoh kita....

heheheh...kawin jgn lupa jemput yer....

jedi said...

citahrudin
dari dulu aku da panggil mak...hahahha



✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿
insyallah aku jemput...

peja..malas nk login said...

=)

¶A.K.I¶ said...

hehehe... syok ko ye.. ehh cete laa kt ak... cete2!

Eye_nee said...

Wahhh..Kamceng nmpk ngan bakal mak mentua...Semoga dialah jodoh ko nnt yer..

h a n i e said...

contoh bakal menantu mithali ko nih..
hahaha..

Cik Akma said...

mcm akak ipar aku dulu. belum kawin dah pnggl mak aku MAK. hahha~

deus X machina said...

peh belum nikah dah panggil mak
erk888

ice♥ice said...

jOdoh ketentuan-Nya ^_~

mirachantek said...

wah, sungguh mesra ye dengan bakal mertua.

hmm, doalah supaya pertemuan tu kekal, tak terputus tengah jalan. kita kan cuma mampu merancang je. : )

Nini teDDylicious said...

gile tak saba aku nk tgk kau kawen!!

wehh!! dulu kan..mase aku bakal bertunang pon, aku dah panggil mak ex aku 'mama'

suwittt!! hahaha!!

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

tu la namanya jodoh~

walaupun berbeza saiz badan hak3...

=P

Lya Colours said...

jodoh x mengenal siapa pon
dapat jodoh yg baik, alhamdulillah.. kalo x, kita sama2 la membimbing dan mengingati

note: masih cari jodoh. anyone? hahaha tetttt

♥ Vee Violet ♥ said...

Kalau dah si dia tu rusuk kanan awak, tak kira jauh mana pun jarak korang berada, ke jinjang pelamin juga bersatu nanti... :)

khairolghani said...

Allah dah tetapkan jodoh kita..jauh camna sekalipun,kalau dah jodoh,terima dengan hati terbuka..

farwalis said...

hingga aku terasa indahhhh

kau yang memberi rasa
kau yang bernama cinta

<3

nasikputeh said...

mak oo mak..
kawin kan aku...

huhu

E.d.Y said...

mesti terjumpe time salah masuk tandas ni..sbb tu malu nak cite..hehe

KeJoRa said...

bile nak citer weh? hahha

|arieza| said...

fewittt hehehe

yatee said...

tahniah...tahniah...btl, jodoh mmg kta xtau. kdg2 kta kwn dgn pelbagai jns org, tp klu bkn jodoh kta ttp xkemana. tp bla ia dh dtg, la rupenye ni jodohnye. dpn umah je tp xpnh jmpa. family arrangement pon bagus gak. juz like me!

amirah said...

betul3..lau ada jodoh insyaAllah
selamat buat kamu ya :)

Solehah said...

betul tu idi..jodoh pertemuan di tangan tuhan..

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

ei...kau org kelantan ke?
bg tips skit cmne ko blm kawen lg da pggl bakal mek mentua ko tu MAK??

puding roti said...

setuju. dan lagi jodoh itukan rahsia Allah :)

Masy said...

siap main resia2 lg.. jumpe kat laman cari jodoh ke hape ni hehehe

Mak Su said...

ikan di laut asam di darat, di situlah jedi dan si dia bertemu

White Bird said...

rahsia benor kamu yer soal bertemuan pertama..

LotsOfLove-Pearls said...

bakal menantu yang baik nie..

*segalanya ketentuan DIA.

Bingai @ Bangang said...

blog anda telah tersenarai di http://e-direktori.blogspot.com

Anda dipelawa meletakan logo e-Direktori Bloggers Malaysia di blog anda.

TUKANG KATA said...

jodoh ditangan Tuhan..

saya setuju..

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...