Monday, April 19, 2010

Lagi Adik aku punye hal

Ari tue time dok bersenggol-senggolan kat umah my daddy and my mummy. Biasa la si pemalas cam aku, ape lagi nak di buat kan selain dari menambah lemak2 yang terkumpul di perut. Orang lain sibuk ke gym kejar 6pax aku rilek2 je kat umah kejar 3 layer je cukup. Xyah 6pax. Nyusahkan je.

Abang aku dok sibuk membersihkan kereta dia, Nak memvakum kan kereta, yang baru pas dicuci adik aku. Biasa lah balik umah rasuah adik skit baru la bersih keta tue. Ye tak??

'Dik, amik wayar extension jap?? Nak vakum kereta nie??' suruh abang aku.

'Wayar mana??' tanya adik Azim aku ngan muka blur.

'Wayar extension la. Nak vakum kereta nie. Tanya la ma' jawab abang aku.

Adik aku da xbanyak soal terus cari ma aku.

'Ma, wayar dok mana??' tanya adik aku pada ma aku.

'Wayar mana??' tanya ma balik.

'Ari tu kan ada wayar panjang warna kuning yang abang pie wat balik. Dok mana??' tanya adik aku lagi.

Aku da pelik. Bila pulak umah aku ada wayar extension warna kuning plak nie.

'Try cari kat dapur nuh. Kat mesin basuh??' jawab ma aku.

5minit kemudian adik aku keluar. Ngan wayar warna kuning. Aku tengok dia memabawa getah paip. Tapi malas aku nak tegur. Biar je. Hahhahahaha

'Nah' adik aku bagi wayar pada abang aku.

Abang aku tengok adik aku dari atas ke bawah.

'Ni nak wat pe dik oit?? Ni getah paip air. Abang nak wayar extension. Ni nak guna cam na nak vakum. Hahahhahaah' jawab abang aku. Sambil gelakkan adik aku.

'Owh...xleh ke?? Lain kali cakap awal-awal.' Balas adik aku yang bermuka blur lagi xpuas hati kena gelak reramai.

20 Pandangan Kekawan:

|arieza| said...

oit.. seyesly nk tnye n.. adik azim ko tu umo bape? adehh aku tul2 nk sgt2 jmpa dia weh!!! adorable gile~

.:fifi:. said...

adoi...
da tau adiknya blur
sngaja kan nk knekn de..
haha

she-G said...

owh..sgt blur..

tak pe...ku memahami..huuhuuu

Jard The Great said...

haha.. ko takdelah gumuk sgt.

piNky LuCiA said...

dia tak faham bahasa inggeris. cakap BM lain kali. hahaha

~0~ said...

|arieza|
nanti aku kenalkan..dia baru 15tahun....hahahahah


.:fifi:.
baru best...hehehehe


she-G
hehehe...tima kasih..


Jard The Great
xgemuk ke???


piNky LuCiA
aku pun xreti nak tranlate ke bm...wayar penyambungan elektrik ek???hahhahhah

UglyPooh said...

haha...sabar je. adek mmg mcm tu. syy paham sbb sy pun adek. :->

Mak Su said...

hari tu tak gi ker? ker TS

melatidaisy said...

golongan akak2 n abang2 mmg suke kenakan adik2..pastu gelakkan ramai2..hehe (trmasuklah sy)

Frodo Baggins said...

>>____<<


wa ske!!! wakakakakaka ~~~ best siot!

cik oryza said...

ni adik ko yg tertukar 100plus dgn handiplast tu ke?

best ye ade adik mcm ni... memeriahkan laki keluarga;p

~0~ said...

UglyPooh
pape pun adik tetap daku syg...hahhaha


Mak Su
pegi mak su...tp sy xcam maksu...


melatidaisy
baru best kan...hehhahahah


Frodo Baggins
pedajal memang menyeronotkan...hahhaha


cik oryza
bukan ni adik laki ku....

redNing said...

best la adik demo boh...x byk songeh
mudah disuruh

h a n i e said...

kalau aku....dh aku libas dia guna getah paip tu..

hahahah :P

aLeen aVriL said...

inesen nye adik..kekekee

E.d.Y said...

haha..lucu..leh masuk raja lawak ni..

Masy said...

gemuk x gemuk xleh nk ckp laa memandangkan x penah jmpe hehe

tp... getah paip???? HAHAHAAHHAHAHA

Nazz@Purple said...

adoi...hahahah...cian dia..

Vee Violet ~vLockheart~ said...

takleh lupa 100 plus tu... : )

|arieza| said...

adehh.. senget. 15thn dh? ko kata 'baru 15 thn' hahah xkan la dia xtau extension wayar tu ape kan.. ko ni saje ek nk kenakan adik ko! hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...