Monday, April 5, 2010

Berpoya Di Kampung

27 Mac 2010
Sampai umah ma abah aku kat Kelantan jam 7.30pagi. Layan angin pantai dan bunyi ombak di pagi hari memang layan. Kalo x hari-hari aku layan asap kereta je. Huh...Sayu...

Pukul 9 pagi kerja membuli adik aku bermula. Suruh adik aku gi kedai beli lauk untuk ma masak. Alasan aku penat. Hahahahah.......

Serah dokumen yang penting kat abah aku. Yang lain, abah setelkan. Aku xreti sangat walhal menda alah ni suma.

Pukul 11 pagi, baru terlelap kejap. Abah da bising suh gi amik akak aku kat Kota Bharu. Bangkit mandi. Sound soldier-soldier mau ikut x?? Suh siap-siap sepantas kilat. Sambar kunci JEJ Putih terbang ke Kota Bharu. Taraf pemanduan, memang tahap amatur. Harap paham.

Sampai di Kota Bharu, jumpe si kembar yang nakal tahap gaban. Si adik pun leh tahan. Lepas gak rindu pada anak buah aku yang 3 orang nie. Yang nakal sesangat. Gambar xde......

Abang aku pun join skali ngan 3 orang anak nya. Ketiga-tiga da bertahun aku x jumpe. Ye suma da besar. Suma da comel cam pak sedara dia gak. Hahahaa....

Pastu suma pakat gi ke Bandar jap. Cam biasa aktiviti akak aku. Pow aku le tiap kali aku balik kampung. Tapi xde aku kisah. Sesekali bersama keluarga, nak tengok suma tersenyum gumbira. Beli sedikit barang dapur kat umah skali.

Tapi paling bermakna berjaya gak aku tempah baju melayu selepas setahun setengah kain tu aku peram.

14 Pandangan Kekawan:

citahrudin said...

Suma da comel cam pak sedara dia gak. Hahahaa....

-aku rs aku nk bangkang lh ayat ni

~0~ said...

citahrudin
cisss....sungguh dengki wahai kamu kamen rider citah.....

TokNabe said...

ghupe bapak saudaranya mcm mana yek....... :)

~0~ said...

TokNabe
Iras-iras ultramen taro skit-skit tok...heheheheh

citahrudin said...

KAMEN RIDER BEKAP..

aku x dengki langsung lh

yang benar,
kamen rider sejati

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

xlama dh.....

hehehe

xiiinam said...

Bestnya....ada pantai dekat rumah...

farwalis said...

uuuuuuu..

comel macam rakan blogger kau ni tak kosong?

puding roti said...

udara n bau kg mmg lain mcm. ketagih

Yunus Badawi said...

baju melayu nak guna buat nikah esok tu ke? hehehe

hans said...

wah
baju raya baru lah tahun nih yer?

Eye_nee said...

pak sedara cuba kasi interprem gambar ckit..nak tgk comei ke tak..

maiyah said...

lama gak terperap kain tuh, mcm syg jek

|arieza| said...

wah bestnya dia ada genetic kembar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...