Thursday, April 8, 2010

100plus adik aku

Ari tue balik kampung, melepak reramai kat ruang tamu. Walaupun kecik masih membahgiakan keluarga aku. Aku cam biasa berguling-guling cam dugong kenyang baru pas tibai ayam pusing. Suma ada, abang aku dok sibuk kejar-kejar 3heroin dia yang ligat tue. Adik-adik aku dok tengok tv cite ape ntah. Ma cam biasa layan blues kat dapur abah plak layan blues kat beranda sambil menghitamkan peparu.

'Dik, gi beli air 100plus ko kakak' suruh abang aku pada adik aku.

'Ok. Bak duit. Orang pegi jalan kaki je.' cakap adik aku.

'Bawa lah kakak skali' sambung abang aku.

Adik aku x membantah. Bawa la dia, anak abang aku tue. Berjalan beriringan bersama-sama menuju ke kedai.

Aku masih dok cam tue. Bergolek sana sini. Sesekejap gi nyakat mak aku kat dapur.

'Nah.....' Adik aku menghulurkan barang yang abang aku pinta beli tadi.

'Ape nie??' tanya abang aku. Muka da nak tergelak.

'Tadi suruh beli' jawab adik aku lagi.

'Hahahahhahah.........Ni ape dia dik oi???? Suruh beli 100 plus la. Air 100plus. Hahhahhaha' abang aku bantai gelakkan adik aku.

Adik aku da muka merah padam. Muka cam xbersalah je. Kami pun turut tergelak tengok adik aku.




Ni la yang adik aku beli.........

Handyplast

25 Pandangan Kekawan:

annfrendly said...

hehehe...
bunyi dengungan 'plus' aje yg ketara.. tu yg terbeli handy plus..

¶A.K.I¶ said...

hahaha!! sah mst tak abg ko slh sebot.. adk ko mmg kurang paham ap mksdnye! hahahaha

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

ahahaha..

bleh plak cm tu...

tampal kat dahi dh la..

ekekeke

nurul huda said...

hehehe chumell je adek kau..


msti dea xikhlas belikan untuk kau 2!


huhuh

nasikputeh said...

hahahaha..

pena gak jadik dulu...

tp terbalik..

suh bli handplast p beli 100plus..

BULLET said...

pehal lak 100plus jadik camtu? argghhhhhhhh tidak...

I n n z said...

ala ala..
kesian dy.

dy kompius kot.
;p

puding roti said...

HIHI. shiyan..

Mak Su said...

hik hik hi

Huzaifa Zahri said...

haha...
handyplus sekali dia kasi..

HEMY said...

hahahaha....jauh betul rega dia..

Mak Su said...

tanah ker?

Tanah yang subur mampu membuahi tanaman yang hijau dan mekar.

Wanita yang bersifat tanah biasanya mempunyai sifat-sifat seperti:

* Rendah diri di hadapan suaminya serta hormat dan patuh, setia serta rela berkorban demi kasih sayangnya kepada suami.

* Sebahagian sifat tanah, wanita jenis ini tidak cerewet, tidak suka bercakap meninggikan diri, tidak menyombong dan bukan seorang pemarah.

* Tenang dan mengamankan jiwa suami, selalu memberi galakan dan sokongan dan tidak suka membantah atau membangkang.

* Orang yang berperawakan manis dan lemah lembut, pembersih dan sentiasa menjaga kecantikan untuk suami.

Vee Violet ~vLockheart~ said...

ehehehe....
boleh gitu...
mcm mane nak minum tue?
(^^.)

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

hahahaha..andredplas jd endiplas..wakakaka..lwak la adik ko

boss said...

lain kali tulis atas kertas.. budak.. manalah tau sebut.. ntah ape la agaknya yg dia sebut tu yek.. 100plus dengan bandet tu jauh rasanya..

maiyah said...

wakaka.. cakap kene clear heheh

LotsOfLove-Pearls said...

hahaha..
adeh..
selamba jek adik tu..

wahaha..
kalau i pun mesti terguling guling ketawa..

100 Plus vs HandyPlus

Firol said...

lebih kurang hahaha

vidadarisakura said...

heee.kazen aku baru jak tadi cakap "tampal luka pakai 100plus"

gee

alvin takda rumah harga 8juta.... said...

owhhhh...
adiklu mmg terbaik..
len kali soh dia beli handyplus..

CAHAYA said...

tak jauh bunyi nya. handred plas ngan handy plas. hehe.

Sharinginfoz said...

he he he macam2 kan... lain kali bagi sample sekali....

Melabur Dalam Emas

Main Farmville???

Che' Pit said...

hihihi
agaknya dia dgr yg hujung jer, plus..

|arieza| said...

ala cumilnye, hehhe takleh bayang si adik tu muka merah2. hahahha :p

Azlan Ali said...

hehehe..adik awk salah dengar kot...umur brpe tahun tue???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...