Sunday, October 11, 2009

Plaza Tol Pertama

Kenangan yang terjadi kira-kira 2 tahun lalu. Masa tue aku kerja kat Perling, Johor. Buat kerja-kerja transmission line. Ada satu hari PM aku datang ke Johor bersama dengan CEO kompeni aku (seorang pemegang PHD).

CEO aku ni nak pergi ke Pasir Gudang manakala PM aku nak ke Perling. Jadi CEO aku meminta aku dan supervisor(SP) aku amik PM aku.

'Aku tinggal PM ni kat plaza tol' kata CEO aku.

'Plaza tol mana?' tanya SP aku.

'Nanti da nak sampai aku bagitau tol mana' jawab SP aku lagi.

Dalam 15 minit kemudian, telofon tangan membebel lagi. Tengok CEO aku call.

'Ko datang amik PM ko kat Plaza tol nie' kata CEO aku.

'Plaza tol mana?' tanya SP aku.

'Plaza tol pertama' jawab CEO.

'Plaza tol mana tue?' tanya SP aku lagi.

Aku terbayang-bayang plaza tol Batu Pahat dah. Gile ape orang tua nie tinggal PM aku kat Batu Pahat.

'Plaza tol pertama yang kita jumpe kalo drive dari KL ke JB la.' jawab CEO aku.

'Ala plaza tol yang pertama tu yang ade area kilang kat tepi highway tue.' sampuk PM aku.

'Aku tinggal dia sini je. Mu datang cepat amik dia. Aku nak gerak dah nie' kata CEO aku lagi.

'Ok.' jawab SP aku.

Dekat 45 minit jugak la PM aku dok melangak kat tol tue sementara tunggu kitorang sampai. hahahha.....

Memang cam aku da agak Plaza Tol Pertama tue adalah Plaza Tol Skudai. Sampai skang aku ingat. Pertama kali aku dengar nama Plaza Tol Pertama.

8 Pandangan Kekawan:

Koyuki said...

plis bg tau yg komen kite ni 1st..

nk sgt komen 1st..

entri blom baca lg ni..

haha~

~0~ said...

koyuki
ko mmg first...

ceh ape da...aku bukan blogger popular la...

arfahadnan said...

aku tahu plaza tol tu..
mmg pertama sbb ader plaza tol kedua yg kene bayar 1.20 tu..

aku sampai sekarang tertanya-tanya.. ngapernyer nak kene buat dua tol kat situ..

pemeringkatan dua kali aper..

lump sum terus kan bagus..

haih..

BuLaN iTu aKu said...

pening laaa..
bape banyak plaza dahh

Webmaster@Echam said...

Habis tu aku no bape ni... muahahhaha

Cheh... plaza tol pertama. Buta highway btol CEO ko tu....

kay said...

susah sgt ke nak sebut plaza tol skudai?hehe..ngada la CEO ko..

~0~ said...

arfahadnan
kena tanya samy vellu...
ntah jalan 2km da kena tol jalan depan lagi 3 km kena tol...idup cam botol..

BuLaN iTu aKu
tu la...plaza oh pizza..lapar la

Webmaster@Echam
tue la...blajar smpai PHD tp mana plaza tol pun xtau...mengong

kay
tue la pasal..nak je aku luku dia kasi pendek...tp dia mmg da pendek pun..

lalink7 said...

hehe..
nape la kat plaza tol xde nama khas yg besar2..kan dah konpius..sy plak kalau plaza tol pertama tue sy cakap plaza tol senai..tp okey skiet kan? hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...