Monday, October 19, 2009

Maaf

Hari nie da 19 Oct 2009 bersamaan 30 Syawal 1430. Da genap 30 Syawal. Da genap sebulan bulan Syawal dan Syawal akan meninggalkan kita.

Kita xkan berjumpe lagi dengan Syawal 1430. Dan andainya panjang umur akan kita nikmati Syawal 1431. Tapi sempatkah kita menikmatinya?? Berpeluangkah kita??

Akan bertemukah kita 1 Syawal 1431 untuk memohon seribu kemaafan zahir dan batin untuk seribu kesalahan yang telah kita lakukan??

Kekadang sukar untuk kita melafazkan 4 huruf ini M.A.A.F. Dan ada juga bila kita memohon maaf pada seseorang tidak dapat ia maafkan.

Kenapa sukar kita untuk memaafkan?? Besar sangat kah salah dan silap dia pada kita?? Apakah kita terlalu sempurna sehingga tidak bersalah dan tidak boleh memaafkan?? Siapa kita??

Sedarlah kita semua hanya Hamba. Kita semua sama sahaja.

Segeralah memohon la maaf seandainya ada salah dan silap. Jangan malu atau segan. Seandainya tidak di maafkan. Itu bukan hak kita. Sekurang-kurangnya kita telah memohon maaf. Dan kita tidak tau sama ada esok masih ada atau tidak untuk kita. Jadi segeralah memohon maaf.

Pernah jua aku memohon kemaafan dan sukar diterima oleh insan tersebut. Kerna bimbang aku akan mengulanginya. Sememangnya aku tidak tau ape akan terjadi hari esok. Hari aku bersalah dan hari ni aku berdosa pada mu. Hari ini aku memohon maaf kerna aku tidak tau masih adakah esok untuk ku.

Aku jua tau masih ramai di luar sana yang masih tidak maafkan kesalahan ku. Kesalahan yang aku sedar atau tidak. Aku mohon kemaafan pada semua. Maafkan aku.

PSP : Maafkan aku sekiranya tulisan-tulisan dalam blog ini mengguris hati kalian. Maafkan juga andai aku tidak mengunjungi laman kalian. Aku hanya hamba yang menumpang kasih di sudut dunia. Maafkan aku Teman sekalian.

9 Pandangan Kekawan:

BuLaN iTu aKu said...

saya pun nak mintak maaf..

Koyuki said...

tak suke perkataan 'maaf'

sesetengah orang ambik mudah..ckp 'maaf' semudah melakukan kesalahan.

tapi kite senang nak maafkan orang sbb kite semua sama..manusia.

CAHAYA said...

sorry gak

Jard The Great said...

minta maaf jugakla.. sbb ko blom lagi berjaya mengguris perasaan aku.. hehehehe...

Webmaster@Echam said...

Maaf je ke.. Nak duit raya....

~0~ said...

BuLaN iTu aKu
sama la kita bermaafan

Koyuki
ye kita hanya manusia yuki

Cahaya
me too

Jard The Great
nanti aku guris hati mu jard...aku janji...hahhahha..bley??

Webmaster@Echam
nak bang...60juta rupiah bleh x??

Solehah said...

maafkan aku juga..

sharamli said...

nk mintk maaf jgk kal0 terkasar dlm meng0men

faiz said...

sama2 la kita ye...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...