Monday, October 19, 2009

Aku jua manusia

Hasil dari kepiluan hati akibat kekejaman manusia.


Kenapa aku dikau abaikan

Kenapa aku dikau pulaukan

Kenapa aku dikau campakkan

Kenapa aku dikau biarkan


Apakah aku tiada nilai

Apakah aku tiada bererti

Adakah kehadiran ku tiada diingini

Adakah aku amat dibenci


Apa sebenar salah ku

Apa sebenar dosa ku

Aku lahir kerna kamu

Kenapa kamu kejam padaku


Setelah noda-noda dosa

Akibat nafsu syaitan yang meraja

Kenapa perlu ditambah dosa

Kerna takut malu di dunia

Sanggup terima seksa neraka


Aku jua manusia benyawa

Aku juga punya harga

Aku punya hak di dunia

Berikan aku kasih dan cinta

Jadikanlah aku seorang manusia

Bukan sampah yang dicampak sesuka




PSP: Semoga kita dijauhkan dari musibah ini semua.

14 Pandangan Kekawan:

♥ayudeadwish♥ said...

still marah lae pasal buang ank tu ke?
erm~~ kne la terima yg manusia zaman sekarang ni mmg da ramai yg kejam n keji

~0~ said...

♥ayudeadwish♥
bukan marah ayu..cuma semoga mereka sedar...

Mak Su said...

tak reti maksu nak respon cemana :(

sI tEDI said...

aduhai....

aku kalau dapat sapa yg buat tu mmg aku sula..
bangangg!!! ko x nak bunuh buat apa...

TokNabe said...

Makin lama semakin rosak sebilangan manusia ni......

Mcm mana nak perbetulkan balik?

faiz said...

bila manusia dah hilang akal fikiran, itu la jdnya..

binatang pun sygkan anak kan?

imHepPie said...

amin...

Solehah said...

haah..sama2..aku pun menyeru benda yang sama..

melatidaisy said...

~ gloomy mode ~

Uruchimaru @ kf said...

erkk...gila lh diorg nie..!!!

miji said...

zaman skrg manusia semakin teruk, jenayah pun byk, nak kiamat kot

oranglidi said...

smuga jauh dr musibah trsebutt

Firol said...

banyak nak kena baiki untuk bendung gejala ni

Jard The Great said...

=(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...