Monday, November 2, 2009

Kawan aku yang rock

Berjanji untuk bertemu seorang kawan lama. Da lama xjumpe setelah lama tak berhubung. Kawan laki ok. Bukan awek. Kawan yang zaman dok kongsi majalah 'zine' yang photostat dan jual dalam harga RM2-3. Aku xpenah beli sebab aku beli Juara Wira dan Alam Perwira je yang sama harga. Sebab tu Tony Wong leh jadi jutawan. Siot btol...

'Pergh..Da semat dah loni. Xslekeh srupa dulu dah. Rambut pun sisir rapat.'

'Biasa la boh. Gini la. Kijo ngan orang. Mu ape cito?'

'Aku gini la. Kijo kedai kaset. Srupa dulu lagi.'

'Makin rock loni. Dressing pun ganas'

Sambil tengok kawan aku dengan baju hitam bersaiz S dengan gambar tengkorak yang gigi x tersusun siap dengan ada warna merah ala2 darah siap ade tulisan 'HELL', seluar jeans Levi's bundle yang season lusuh teramat ngan ade kesan koyak kat kepala lutut dan berkasut Converse kulit low cut yang agak season agaknya da berkurun pakai sejak turun temurun lagi kot.

Kawan aku nie, kalo takat sembelih menyembelih tue biasa la. Darah tue memang mainan je. Dulu pun dia selalu sembelih gak. Pasal dia slalu tolong bapak dia sembelih ayam. Ye la anak tokey ayam.

Rambut xyah cite la panjang sehingga mencecah tulang belikat, kalo tengok dari belakang mungkin ade yang kata awek bila tengok dari depan mungkin ada yang kata pontianak.

'Biasa la aku still peminat metal dan rock dari dulu. Bukan mu x tau' jawab member aku.

'Owh...Bagus la. Aku rock jugak. Aku layan lagu rock biasa-biasa je. Search, wings, Metallica'

'Metallica. Aku da kurang Metallica. Iron Maiden ok la. Nightwish, Sonata Artica dan Kataklysm.' jawab member aku.

'Aku xtau la sangat semua tue'

'Da la. Jom la lepak umah aku'

'Ok. Set je. Da lama xlepak ngan mu'

Sampai umah dia, aku ade satu hi-fi, set tv, kusi plastik cam kedai mamak. Sofa so far xde. Umah bujang biasa la. Kawan aku terus on hi-fi dia. Bukak lagu ape aku xtau nak cite. Dengar bunyi gitar, bass dan drum da sedap da tinge aku. Bila masuk tang vokal damn. Aku xbape nak bole dengar sora cam orang menjerit mengerang dalam jamban. citt....Mungkin aku tidak se'METAL' kawan aku.

'Mu dok bape orang' tanya aku.

'Dok 4 orang' jawab kawan aku.

'Mu dok dulu aku nak gi mandi jap' sambung kawan aku lagi.

Aku tengok je dia masuk bilik dia. Aku tutup hi-fi dia. Aku bukak tv layan cite lagi bagus dari dengar orang mengerang, menjerit xtentu hala.

Lepas beberapa minit membe aku kuar. Pakai towel dan baju t-shirt Metal dia. Tengok baju da ok. Bila tengok towel aku da xleh tahan. Nak tegelak. Aku tahan. Camni rupanya orang berjiwa rock metal kental nie.










Kat towel kawan aku ade gambar menatang nie, PO-OH. Adakah POOH ahli black metal??

27 Pandangan Kekawan:

musang said...

aku pon nk trgelak gk nih..aku gelakkan je la HAHAHAHAHAH

Yuki Yusuf said...

hahahahahahahaha~

towel metal susah nak jumpa..

mana ada towel gambar skull n tulisan Hell ni sume..

towel liverpool ada la..lagi tak metal

ada sisi lembut jugak dalam hati die tu..

Bulan Dilangit Osaka Biru said...

kahkahkahkahkahkah
memang kelakar la...
heheheheheheh
mungkin PO-OH dah bersara dari black matel kot
tak pun towel tu awek dia kasi

bootunque said...

same r kwn aku, nmpak kelakiannya yg teramat. tp, suka pakai pink. cadar n sarung bantal pn da pink Pooh.

faiz said...

ko mmg buat akak gelak besor pepagi nieh...ahahaha...

miji said...

hehehe member ko tu metal yg lembut, hehehehe.... layan lagu band yg maut2...

p/s: errr children of bodom dia tak lyn ker? best wooo..

BajuKurung said...

gua ganas, towel gua lambang "Setan Pegang Lembing".. hahahaha.. mmg lambang tu ssuai jd towel @ lap kaki..

Selamber Rock said...

comelnya kawan kamu..hahahhaaha

Hanisham Ab Halim said...

Kah..kah..kah... lawak2.... Dulu kawan aku ada spesis ni. Pakaian punyalah tak hengat punya brutal. Siap berantai2 tapi bila keluar rington kat henset LAGU SPOON... Terguling aku gelak....

Anonymous said...

dalam jiwa2 rock..ada jiwa halus rupanya..haha

Qaseh said...

luar je metal...dalam kekanak-kanakan..hahhahah...
dalam hati siapa tau....

puding roti said...

haha!biasa tuh. kita ada bc dlm buku, dlm setiap dr manusia perlu ada sifat keanak2kan. tapi bukan kebudak2an. tuala pooh tu ok. comel. hik2

cik selamah kundang said...

giler metal camni.hahahahaha.suh dia double check tuh

aRien de GreaT said...

hahahahaha...err...speechless...hahahahahahhaa...nk gelak je la,...hahahahhaa

TokNabe said...

Rock kapak......

hehe.... tak kan semua nak ada ciri2 mental.

Mak Su said...

muka sejuk hati ganazzz ;p

acap rahman said...

hoi.
pooh kan ahli asal MENTALlicca?
ahhaa

pB said...

kah kah kah


rock pooh

Melatidaisy said...

hihihi..
[gelak dlm ati]

sharamli said...

jiwa r0ck..tp ati lembut..

Jard The Great said...

ahaha.. tuala aku MAN-U.. rock tak??

Yunus Badawi said...

auwwww rock lembut bila kena air hehehe

myQza said...

aku lambat tangkap juga apa yg sebenarnya point.. dah last2 baru tahu.. ekekekekekekke

Yern Ain said...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA

x bole blah!

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

hahahahahahahahaha...........

sioottt jer.........

konon metal hati taman bunga hahaha

Ken Wooi said...

it's nice meeting up with old friends =)

kenwooi.com

Sembrol said...

Rock bukan pada towel beb. Kim salam kat kwn lu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...