Tuesday, November 24, 2009

Juang


Hujanan peluru umpama gitar,

Letupan bom umpama drum,

Yang sentiasa menemani,

Menjadi lagu harian.


Tiada lagi wajah ketakutan,

Hanya kegeraman dan semangat,

Semangat untuk melawan,

Semangat yang mahukan kebebasan.


Bersama Doa dan Tawakal pada Nya,

Mereka berjuang, Mereka bangkit,

Mempertahankan agama dan pertiwi tercinta.


Dengan laungan ‘Allahuakbar’

Mereka yakin,

Walau tiada teknologi berjuta,

Tapi Mereka punya yang Maha Kuasa,

Yang berkuasa atas segala,

Derita dunia tiada ertinya,

Kebahgiaan abadi disana segalanya.

21 Pandangan Kekawan:

LotsOfLove-Pearls said...

semoga mereka beroleh keamanan..

dan semangan juang yg kental..

Firol said...

perang sehingga hujung zaman

she-G said...

bile crita benda gini...rasa kerdil sgt diri, tak dapat tlg banyak pon..hmm...
p/s:ptt zaman siber ni dah tak der perang2 gitu..kata dah tamat dah penjajahan ape..ke salah?

BajuKurung said...

Perkh!! ayat lu.. gua rse mcm gua ade kat iraq..

Smoga Allah sntiase melindugi mrk2..
Aminnnnn...

~Peace No War~

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ said...

nak je aku kesane membantu mereka~

miji said...

insyallah...semua yg berlaku ada hikmahnya...

sI tEDI said...

sampai bila akan berakhir?

Mimie.Candy Cane said...

semoga kite hidup aman damai..

peace no war..

Koyuki said...

saya sanggup pegi sana bantu diorang..
buat air sirap pon jadi lah

Boneka tak sakit said...

alamak aku malo lah kalau pk! benda2 camnie.. serius malo!
apa la.. kita agama paling ramai pown takleh buat apa2

betol lah kata nabi muhammad mcm buih2 di lautan!

malo tol tulis! dah la.. doa je lah!!

'AQILAH said...

mampu berdoa untuk mereka

+betterSINGLE+ said...

kita tdo,dorg bjaga
kita mkn,dorg blapa
kita seronok,dorg tkut
ntah..
nk tlong pon,xtau nk watcamne..

vidadarisakura said...

omaigod.

Pok Li said...

Lawan Tetap Lawan

jane said...

aku pernah pi talk pasal budak palestin yg baling batu ni bro...

nangis siot...bergelen-gelen air mata tgk video live budak neh....

rasa kalo aku ke sana pon tak blh imagine mmpukah aku bersabar sprti mreka......

huhuhuhuhu

melatidaisy said...

insaf..sedih n pilu kalau tgk penderitaan diorg..betapa kite prlu brsyukur dgn kehidupan kita sekarang..

Lifesaver said...

geramnya!

puding roti said...

syukurnya mesia aman. kn awk?

~0~ said...

LotsOfLove-Pearls
yup...semoga mereka berjaya...

Firol
Perang hingga hujung nyawa...

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠
Aku mau...

she-G
Tolong mendoakan mereka aman dan berjaya...

BajuKurung
Jom...kita pegi sesama...pancung bush dan obama...

miji
Harap2 begitu la...

sI tEDI
semoga ia segera berakhir...

Mimie.Candy Cane
begitulah harapnya...

'AQILAH
itu yang terbaik..

Koyuki
Jom sama kita doakan mereka aman...

Boneka tak sakit
btol tue bro...

+betterSINGLE+
jangan sekali lupakan mereka..
tolong doakan mereka..

vidadarisakura
hehehehe...

Pok Li
lawan sampai berjaya...

jane
yup memang sedih...

melatidaisy
yup....kita lebih bernasib baik...

Lifesaver
aku pun geram dengan celaka zionis tue...

puding roti
btol tue cik puding...

Solehah said...

hmm tertengok..

Solehah said...

insyaallah..semoga mereka syahid memperjuangkan agama..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...