Thursday, November 5, 2009

Pensil

Semalam aku telah berjaya tengok cite Pensil yang telah 3bulan aku peram dalam Cik Puan Compaq aku nie....hahhahha. Memang ranum aku peram baru aku tengok. Kalo telur ayam aku rasa da jadi anak ayam kot.

Sememangnya banyak cite aku simpan dalam Cik Puan Compaq nie. Cuma x tengok2 lagi. Malas aku. Aku bizi mentidurkan diri untuk menambahkan lagi berat badan yang da sedia berat nak mampuih nie.

Papepun cite ni memang baguih yang amat. Banyak moral yang terselit.

1) Kecacatan fizikal bukanlah penghalang untuk berjaya. Usaha, doa dan tawakal pasti kita akan berjaya.

2) Sikap manusia yang suka mengambil kesempatan keatas yang lebih lemah.

3) Manusia yang terlalu tamak dan mementingkan wang dari segalanya.

4) Kasih sayang pengobat segalanya. Setiap insan perlukan sokongan untuk kuat.

5) 'Pintu boleh kita kunci, tapi mulut manusia kita tak boleh tutup' skrip yang di cakapkan oleh nenek (lakonan Mak Mah). Kehidupan ini x leh lari dari fitnah mulut manusia. Mulut lebih tajam dari mata pedang.

6) Allah xpernah melupakan kita. Tapi kita selalu terlalai.


Banyak lagi la moral cite nie...nak cite panjang x guna. Kalo yang x tengok lagi tengok la. Best cite nie...

17 Pandangan Kekawan:

acap said...

ak nak tgk papadom!!
ade tak??

Solehah said...

blm tgk lagi cerita ni..sarat dengan mesej ya..nanti la nak pi cari cerita ni..

BajuKurung said...

1st !!! Time skolah dlu, bdk2 lelaki suke curi Pensil gua..

imam said...

cerita yang menyentuh perasaan..best..aku dah tgk

miss jane said...

betul tu 0..
kdg2 manusia lupa pd mereka yg cacat mcm tu..

mgkin mreka lupa mreka tk jd mcm tu..

tp jgn lupa, one day stiap org bakal mnjadi cacat..

dan masa tu bru lh kite semua nk sdar...

n then, adekah pnyesalan dah brguna lagi bile ms tuu tkde org nk pndg kte sebelah mata?

meor saiful rizal said...

gua dah tgk lame nie..

india yag jadik hero die kan bro?

Red said...

kawe x tgk lg boh cito nih...

~0~ said...

acap
takat ni xde lagi boh..
setem je ade..kalo ade kawe oyak

solehah
aah solehah...sebelum tengok sedia tisu bebanyak tau..

bajuKurung
aku pun suke curi pensel budak popuan..hahahha

imAM
memang pun...memang best sesangat..

miss Jane
tue la manusia..selalu lupa..

meor saiful rizal
btol bro. M.Subash pengarah dan pelakon utama cite nie...

Red
tengok la...memang sarat dengan mesej..

BuLaN iTu aKu said...

wahai acap... kau telah merampas tahta ku..


cite pensil ni mang sedih gile..
pengorabanan seorang anak

banyak pengajaran yang berguna

nak tanye ni..
adakah laptop anda pakai pad??

Kejora Di Ufuk Timur said...

burn la dlm CD..nak pinjam..huhuhu

aRien de GreaT said...

tringin nk tgok...sbb mcm best..pelakon laki tu mng anugerah klu xsalah....

Koyuki said...

da lama nak tgk cite ni..

huhu~

pinjam???

(^__*)

Firol Konotasi said...

paling ngam masa nenek cakap..

ALLAH TURUNKAN REZEKI BANYAK SEMUA DAPAT....

Citer ni bawak ke sekolah menitis air mata ank murd aku....

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

menangis beb tgk ceta ni..

bro pon ngs per???

nak tisu???

hikhik

sharamli said...

xtgk lagik....
pisau cukur ad?
heee

'AQILAH said...

teringin nak tengok..

PenuliS said...

citer yg bgs!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...