Thursday, January 5, 2012

Kau Dan Aku

Semasa Bercinta


"Saya sayangkan awak"
"Saya sayangkan awak"
"Saya sayangkan awak"
3 kali perkataan itu dilafazkan di telinga si dia. Si dia hanya mampu tersenyum mendengar luahan hati jejaka pujaan nya.

Setiap kali telefon pun kata sayang dan cinta tidak pernah lekang dari bibir, almaklum lah indahnya dunia percintaan bagaikan dunia kami yang punya. Apa pun halangan datang menduga, tetap ditempuhi dengan tenang.

Kesana kemari bersama tawa dan riang.


Selepas Berkahwin

Suatu hari Si Isteri bertanya "Kenapa awak cam lain je? Awak dah berubah..."

"Ye ke" pendek saja balas Si Suami. Sambil teruskan main PSP di tangan nya.

"Awak dah x sayangkan saya ke?"

Si Suami hanya diam.

"Awak dah x cintakan saya ke?"

Si Suami diam lagi.

"Awak dah x sukakan saya ke?"

Si Suami tetap membatukan diri. Masih bersama PSP nya bagaikan PSP adalah segalanya. Muka Isteri sudah berubah bagai kan tauchu masam.


"Atau awak sudah ada......" belum pun sempat Si Isterinya menghabiskan kata-kata, pantas Si Suami menutup mulut Isterinya.

"Kata-kata hanya luahan di bibir sahaja. Sejak saya melafazkan 'Aku Terima Nikahnya' sejak itu, awak bukan lagi di bibir tapi di sini." sambil Si Suami menunjukkan ke arah hati nya.

"Awak kekal selamanya di hati ini. Hingga akhir nyawa cinta ini hanya untuk awak" 

Haiqal dan Mama Haiqal


Heykawan : Entri khas buatmu, Isteri ku. Selamanya Papa sayangkan Mama dan Haiqal.


28 Pandangan Kekawan:

Cik SHiNJU said...

So sweet... :)

azel arora najmi said...

terbauk..sweet giler..

azel arora najmi said...

terbaik..typo error..huhu..

alien said...

nice

Lifesaver Hamzah said...

kenapa aku rasa bulu roma aku meremang je ni....

jedi said...

@Cik SHiNJU
thanks...salam kenal...

jedi said...

@azel arora najmi

thanks...

jedi said...

@alien
thanks for comment

jedi said...

@Lifesaver Hamzah

kau diam!!!!

hahahahah

uwais dah nangis nuh....hhahaha

nuyui a.k.a miss YUI said...

alahai..sweeetnya..hihi..

kakcik said...

Hari manusia seperti juga ombak - kadangkala kuat hempasannya, di lain ketika, malas sahaja jengahannya...

KhaiRin - anies said...

waduhhhh touching nyer...

semoga berbahagia selamanya...

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

kina doakan korang bahagia selamanya. amin...

kina dah bersalin taw! tq coz sudi doakan kina...

Ieda AlHabsyi said...

hehehhee! org perempuan memang mcm tu, kalau boleh nak suami ckp hari2 sayang tapi lelaki pulak lain, kalau dah sayang tak perlu ckp banyak kali sebab dia tau memang dia dah sayang isterinya :)

redza said...

jange cari lain boh

izman said...

pergh... ayat power!

tapi kata2 memang terbukti benar.

ciK LyndaWawa said...

ehem2........terbaik....

haiqal cute....=]

Hanie_Dew said...

so sweet. romentiknya. semoga kekal ke akhir hayat. comel la haiqal. ee..geram geram.

::NureeN:: said...

alhamdulillah... nureen & suami b4 & after kahwin masih sama x der bezanya cuma beza dr saiz badan jerr :)

Denaihati said...

askm. itu yg confirm. makin lama kasih sayang bertambah berkadar terus dengan saiz badan

titan said...

entahla. pempuan memang suka orang laki cakap macam tu..

msredcheesecake said...

Oww... Thats soo sweeet....

Tapi perempuan ini memang nature nya suka kan kata2.... Dia kena dengar sendiri dari suami perkataan sayang tu.... Perempuan kan tak sama dgn lelaki kemahuannya....

Rumah Kuning said...

comelnya baby....haiqal...cak

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

Ya Allah. indah nye alam rumah tangga :)

Nak share kt FB eyh.

jedi said...

@ h.a.z.e.r.i.n
silakan...

ye mmg indah sangat...

eMMe said...

tu dia, baru dpt tgk mama haiqal, kirim salam yea..semoga kalian bahagia selamanya...

HEMY said...

waduh....syiok amat deh

sharamli said...

sweet... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...