Friday, August 19, 2011

Tip Dalam Perhubungan 1.........Diam

Diam
Diam....Nampak mudah bukan untuk di buat. Tapi bukan semua orang dapat buat. 

Selalunya kalaulah isteri dah mula membebel biasanya kita akan menyirap darah. Akan naik angin. Jadi kita akan lawan balik. Bila lawan dan memasing xnak mengalah jawab nya perang lah jadinya. Tegang.Kalau xkena lagu perkataan 'CERAI' akan terkeluar. Itu paling kita takutkan. Biarlah masjid yang dibina utuh sampai ke akhir nyawa bukan dimusnahkan diseparuh jalan.


(Biasanya jadi pada pasangan dah kawen. Kalau time couple, awek membebel pun bunyi cam lagu Ct Nurhaliza. Sedap je dengar. Pasal time bercinta semuanya Indah.)

Jangan di tambah api pada bara yang menyala, sekiranya ditambah makin besarlah ia menyala. Api lawannya air. Untuk padamkan api adalah air. Kalau api bertemu api maka makin besarlah api itu, silap haribulan rentung. 

Isteri membebel untuk tarik perhatian kita. Dia mahu kita menjadi pendengar. Xperlu nak menjadi nasi tambah atau batu api. Dengar saja sudah cukup. Dan diam.

Diam bukan bermakna mengalah tapi menghormati. Dan menghormati adalah kerna kita sayang.




PSP: Hanya berkongsi semoga ada manafaatnya...

10 Pandangan Kekawan:

Lya Colours said...

betul tuh perempuan ni nak kan perhatian. atau kata lain, nak pasangan nya tuh jadi teman bercerita/mendengar.

Mak Su said...

seriously true

bujal X said...

aku biasa kalau bini berleter aku tekup muka ke bantal menangis.

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

sangat setuju...diam tu bukan bermakna kalah ...tapi maksud sebenarnya ialah ..."enough, I don't want to fight with you "

she-G said...

pompuan bebel untuk perhatian..yup betul.kalo cakap cam ckp dgn batu,sakli dua kali...sah2 kali ketiga bebel la..power pompuan.tak pada air mata,pada kata2...hehehe

NM02 said...

kalu gaduh laki bini, kami lebih suker wat bodo... tak lama, 15 minit pun tak sampai, pastu gelak balik




mengong kann

Eye_nee said...

DIAM tu yg terbaik bro...bising2 apa brg...bingit telinga....

onniey84 said...

betul tu.. tq sbb phm.. hhehe.
tapi laki mmg susah nk paham...sob sob

Wadi AR said...

marilah diam bersama

Koyuki said...

klu suami membebel tu nak ape lak?
hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...