Saturday, August 27, 2011

selamat pulang ke kampung

Salam. Kepada semua kekawan yang ingin pulang ke kampung halaman. Berhati-hatilah di jalan raya. Pandu cermat jiwa selamat hati bahgia.

Jangan nak pandu ikut hawa nafsu. Ingat jalan hak orang ramai. Bukan hak kita sorang. Jangan nak jadi raja pecut, raja drift atau raja rally. Kalau nak jadi camtu masuk lah tournament.

Bagi yang bawa kenderaan berat timbang rasa lah pada kenderaan yang kecil. Jangan ingat korang raja. Tadi aku balik pun ada je kenderaan berat yang di pandu melulu.

Bagi yang balik dengan motosikal jang lah nak rempit sangat. Kang kena langgar atau korang yang lnggar korang jugak yang naya. Bukan orang lain. Kalau boleh lengkapkan semua peralatan untuk sebarang kecemasan. Dan sebolehnya biarlah berteman jika naik moto tue. Sekurang-kurangnya ada kawan kalau ada pape nanti. Tapi jangan pulak bila ramai korang merempit plak kat jalan tue.

Semoga semua akan selamat sampai ke kampung memasing. Semoga kita sambut raya di umah bukan di hospital.




PsP: Tadi masa aku balik, ada satu keta mewah, Porshe sibuk dok main highbeam. Nak laju. Walhal jalan sesak. Jalan 2 lane dan dua dua slow traffic. Come on lah, walaupun korang kaya jangan sombong sangat. Kita sama je. Sampai masa mati jugak.





2 Pandangan Kekawan:

cheqna said...

betul2...
sapa masa kesana gok eh kite ni..beng sombong ngat ork...
ehh..selamat berhari raya ye
cheqna singgah sini =)

Dr. Ben said...

Eid mubarak... hati2 di jalan raya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...