Wednesday, September 30, 2009

Kena Tangkap Basah siri 2 (tamat)

Memang dalam pala otak aku da plan memacam. Memang semua barang da siap sedia aku bawa.

Balik keje aku sengaja balik keje lambat. Lepak ngan member-member opis. Dalam pukul 7 aku gerak gi umah member aku nie.

Umah dia memang da cam umah ke-2 aku. Sampai sana first skali aku layan je makan semua biskut raya yang ada, dalam luar peti aku selak cari makanan.

Pastu layan plak cita Sepi at tv3, cite cintan biasa la kasi warm up dulu perasaan. Nak bergayut ngan awek pun kekadang kena tengok cite camni. Kasi idea skit.

Abes cite pukul 12 malam, aku kluar gi makan ngan member aku. Kasi makan baru ada tenaga. Semua kerja pun xkira baik ke jahat ke memang kena ada tenaga kan.

Balik umah dekat pukul 1pagi.

Malam aktiviti cam biasa la. Orang bujang kan. Pikir la sendiri.

Pagi tu bangun badan rasa penat je. Letih btol. Nak bangun pun malas. Sejukkkk....
Sesiap mandi aku pun pakai baju kerja. Turun ke parking moto. Panaskan enjin moto 5saat.

Aku terus gerak. Sampai TTDI ujan lebat. Siot....sejuk..Punye banyak barang aku bawa. Baju ujan juga yang aku x bawa.

Kuyup aku, bawa moto pun cam cipan pasal sejuk sangat. Jumpe shell aku masuk lepak jap tunggu ujan reda.

Tengok jam da pukul 8 lebih. Mesti lambat sampai opis.

Aku amik tindakan drastic. Aku sms kawan aku “Tolong punch. Aku lewat. Ujan lebat”

Hujan mula reda skit. Aku pun gerak dari shell tue. Ngan baju basah kuyup. Bawak moto pun pelan pasal da mengigil2.

Baju basah campur ngan angin plak tue. Memang kecut abes semuanya.

Keta kat sebelah pulak bleh plak tolong mandikan aku walau pun aku da mandi.

Sampai opis memang da lewat. Masuk opis wat muka x bersalah je. Baju yang kuyup campur ngan aircond yang tahap Eskimo memang wat aku sejuk sangat. Rasa je nak balik tido. Haihhhh...

Tue la cite aku kena tangkap basah pasal kena ujan.

Sekian.....

PSP: Kepada penungang moto, sediakan baju hujan sebelum hujan. Langit yang cerah x semestinya x hujan.

12 Pandangan Kekawan:

ciK LyndaWawa igUana said...

aku ingat ape la tadi tangkap basah..suspen je...

Jard The Great said...

cisssssssssss! haha

ko keja gomen ke? men punch2 neh.. ehehe

~0~ said...

ciK LyndaWawa igUana
im sorry...heheh

Jard The Great
jgn mara jard..

aku keje swasta tp kena rembat dok opis garment..tue ade punchbag tue..

Kejora Yg Malap said...

aitcheh...terkena..ahakss

Yunus Badawi said...

Kalau aku dah kena tangkap basah, balik rumah sambung tidur hehehe

Apa ko nak risau, kawan ko kan dah punchkan kad ko ngeh3x

Koyuki said...

memang basah lencun la tu..

Solehah said...

isk..tragis tu kan..apasal x blk tukar bju dlu, pastu masuk ofice buat muka x besalah?hehe

+betterSINGLE+ said...

mengong

kay said...

ini basah yg betul2 basah ni..hehe

~0~ said...

Kejora Yg Malap
hehehe...jgn mare

Yunus Badawi
xbleh yb nanti kena fired

Koyuki
abes suma

Solehah
balik umah memang EL la jawab nye..hahah

+betterSINGLE+
memang pon...hahah

kay
abes basah suma

sI tEDI said...

ya! mmg basah!

~0~ said...

sI tEDI
heheheh...jgn marah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...