Tuesday, August 25, 2009

Puasa dan Kenangan

"Allahuakbar Allahuakbar" sayup terdengar azan berkumandang. Aku laju bangun dari katil aku. Best btol tido di bulan puasa nie.

Aku terus ke bilik air membasuh muka. Maklumlah baru bangun tido. Xkan nak makan dengan air liur basi masih bertempek kan. hahahhaah.....

Dengan konfiden aku terus ke meja makan, membuka tutup saji. Tengok apa yang boleh di makan untuk berbuka puasa. Buka je tutup saji, ternyata hampa. Langsung tiada hidangan. Ku buka pula rice cooker, kosong.

Ape nie??? Xde ape bleh di makan. Xkan semua orang x berbuka kot. Ke diorang da selesai??

"Mak....Mana makanan nak bukak puasa. Da lapar nie???" tanya aku pada mak.

"Bukak posa ape menda nya. Kau xpuasa ek??"

"Puasa la....Tadi dengar azan tadi"

"Ye, memang azan. Tapi azan Asar. Sudah pegi amik air semayang. Semayang. Pastu tolong mak."

"Erk.......Baik mak"

Mati mati aku ingat azan Maghrib. Perut da berkeroncong. Terpaksa la aku bersabar.

Saya sayang ma abah saya.

7 Pandangan Kekawan:

pB said...

salam


mahal kenangan tu ...
akan diingati sampai bila bila

~0~ said...

pB
memang indah masa bebudak dlu...tetiba rindu ma plak...ahaks...

Qaseh said...

di,
selamat berpuasa ye....

~0~ said...

Selamat berpuasa jugak kak

sharamli said...

naseb baek asar..kal0 bru azan sub0h dah kalut nk bkk mmg nk kena tibai

~0~ said...

sharamli
ada nanti aku cite...hahahha

JMR said...

hehehe..bebudak lg kan..tak sesabar nk bebuka..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...