Thursday, February 12, 2009

Mataku Yang Biru

Dua ari lepas, aku dan Pa'an plan nak menjadi sedikit Mat Salleh. Kitorang plan untuk masak burger dan Hash Brown. Yummy....Lapar punye pasal campur da bosan ari2 makan kat foodcourt. Tetiap malam mengadap masakan tomyam. So rasa nak jadi cam Mat Salleh walaupun aku adalah Melayu sejati dan kulit ku gelap cam buah ciku.

Sebenarnye rumah kitorang xde dapur gas apatah lagi periuk, kuali dan kendi. Yang ada hanyalah 'rice cooker' dan 'jug karan'. Memang meenyedihkan. Nak wat camne umah kompeni bukannya umah aku sewa pun.

Disebabkan terlebih daya kreativiti jadi kitorang menggunakan la rice cooker tue untuk menggoreng daging burger dan hash brown. Hampeh. Abes melekat kat rice cooker tue. Kalo mak aku tau memang mengamuk la, jahanam barang. I am sorry mom.

Nak balik hash brown punye la susah pasal pakai sudu je. Memang melecur jugak la tangan. Ape bleh buat da nasib orang bujang??? Has brown tue pulak memang xde rupa hash brown. Pasal abes dok melekat kat rice cooker. Hasilnye adalah 'Hash Brown Cincang'. Hampes.....

6 Pandangan Kekawan:

BudAk hijAu said...

hahahahah...cobaan yg baik.

aku dulu pown gorng naget dlm rice cooker.tapi ok jew..pmpuan kot!!

:D

~0~ said...

Budak Hijau
Ku sedar siapa diri ini. waaaaaaa.....

kay said...

aku goreng keropok je dalam rice cooker..menjadi gak..aku pompuan ke?

~0~ said...

Kay
ko berbakat kay...hahahahhahaha

Lina said...

hahahaha...silap teknik la tu, kalo tak boleh je msk apa2 pun dlm rice cooker tu...apapun niat nak msk sendiri tu yg penting....tak jd cuba lagi dok...

~0~ said...

Kak Lina
Tima Kasih kak. Nie wat semangat balik nak masak nie. hehehehehe...

*petang ni nak gi beli buku resipi. lalalalla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...