Saturday, February 14, 2009

Kerjasama




Petikan lirik versi Melayu

Apa yang penting??
Kerjasama!
Apa yang penting??
Kerjasama!

Wonder pet!Wonder per!
kami datang, membantu haiwan yang dalam kesusahan!
Kami tak besar
Dan kami tak kuat
Bila berkerjasama semua jadi mudah.
Go, wonder pet!!

Cite wonderpet kat opis aku da famous da skang..Ape la dia punye impaks memang ganazzz.. Dulu aku blik kampung anak buah aku suke sangat layan wonderpet nie. Siap nyanyi lagi. Nak2 si twin tue.

Lirik dia simple je tapi sedap didengar. Apa yang aku nak sentuh kat sini bukan la pasal cite wonderpet. Tapi pasal kerjasama. Kalo kita tengok dalam lirik tue ada sebut 'Kami x besar dan kami x kuat. Bila berkerjasama semua jadi mudah'. Kalo kita tengok memang betol ape yang dinyanyikan tue. Kecik bukan lemah dan besar bukan kuat. Kecik dan berkerjasama akan dapat mengalahkan yang besar tapi tiada kerjasama. Contohnya kita boleh tengok camne Israel (Yahudi) boleh menindas umat Islam yang mana kita tau umat yang paling ramai sekali di dunia nie. Umat Islam di Timur Tengah saja kita tengok da cukup di mana tiada kesepakatan antara mereka.

Ape yang aku harapkan mungkin sukar untuk kita semua dan mungkin tidak. Tapi bagi aku tiada yang mustahil dalam dunia. Apabila di gabungkan antara Usaha, Doa dan Tawakal semuanya pasti boleh. Kalo kita tengok pada hari ini, kerjasama antara masyarakat kita hari ini semakin 'layu' semakin lemah. Contoh yang mudah, dalam kejiranan hari ini. Ada orang yang tidak kenal jiran sebelah. Kalo tidak kenal mengenali yang pasti memang tidak akan ada kerjasama yang wujud. Betol x????(aku hentam je ikut aku rasa)

Aku pun sama je sebenarnya. Huhuhuhu. Kecewa kan. Ntah la. Aku sekarang orang luar bagi kawasan ini. Aku keje 7pagi balik 7malam (pegi keje pukul 8 jugak. Selamba.). Dan aku penah jugak la terserempak ngan jiran aku beberapa kali. (banyak kali jugak la.). Aku senyum dan cuba nak tegur. Tapi dia kalih muka ke lain. Oh no!!!! Ape boleh aku buat? Nak masak dan hantar lauk ke rumah jiran tak boleh pasal umah aku xde dapur. Nak tegur senyum dan nak tegur member terus kalih muka. Camne tue?? Ke aku nie yang bodoh sombong??? Ke dia takut aku tekel bini dia????(xhingin aku buat camtu).

*Ntah la belalang. Labu pun xtau.

Tapi aku suka cam kat N9. Memang enviroment friendly orang kat sana. Aku memang xkenal pun orang kat situ. Dan aku duduk seminggu je tapi cam da kenal lama. Duduk kat situ aku xrasa cam merantau pun. Aku rasa cam dok kat kampung sendiri je.

4 Pandangan Kekawan:

CIVIC Power said...

Betol..betol..betol..
(upin dan ipin)

sharamli said...

bini dy cun x?

an..an..an.
[sifu dan t0ngga]

hua3..

Lina said...

hahahaha...blk kg ari tu semua anak2 sedara citer psl wonderpet (dlm loghat kelate kite)..ingat apa benda la yg diorg sembang..last2 terserempak gak ngan citer ni kat tv, diorg ternganga tgk...erm...part lagu tu mmg lucu...tp citer ni mmg beri moral yg baik utk budak2 kecik...tak mcm tom tom bak tuh...naik nyampah tgk....

~0~ said...

Civic Power
saya suke upin dan ipin

Sharamli
X...mak saya lagi cantik

Lina
Terserempak ek??Ke layan skali??eheheheheheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...