Monday, February 9, 2009

Hijrah lagi

'Cam kaum Nomad' kata A.
'Camne nak kawin keje xpenah tetap' kata B.
'Interview lagi?' kata C.
'Suke ati kamu la' kata D.

Tue la antara kata-kata bila aku menyatakan hasrat hati untuk berhijrah lagi. Adoi yai ape nak jadi la. Kekadang aku pun pening pala. Adakah aku mencari 'kepuasan berkerja' atau 'mencari maut'???Aku pun tak tau ape nak jadi??


*seek&destroy-metallica menjadi lagu tema

Tapi tak salah kan aku memilih untuk berhijrah. Adakah aku akan digelar 'katak'???Oh please, jangan samakan aku dengan 'katak-katak itu' kalo bagi kangaroo ok jugak. Macho skit.

Pape pun aku mungkin akan meninggalkan Kuala Terengganu dan akan ke Melaka Tengah. Atau masih ada pilihan dihadapan. Aku pun masih tidak tahu.

Am i in the right direction??? I wish i am.

p/s: Aku berhijrah untuk maju bukan kerana gentar menghadapi cabaran idup.

0 Pandangan Kekawan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...