Saturday, January 24, 2009

Si Koboi

Ketika aku dan Lan menuju ke arah ICT untuk mengisi perut kosong. Aku memandu melalui kawasan site, aku ternampak satu kereta Toyota Wish parkir kat tepi jalan dalam keadaan mencurugakan. Aku mendekati kereta itu.

Bila di amati aku ternampak la 3 kepala sedang asyik melontarkan joran di kawasan site. "xpaham bahasa punye orang. Suke je masuk mancing kat situ." getak hatiku.

Sorang pakai topi koboi dan pling tua (gaya ala2 Chuck Norris dalam cite lone rangers), sorang pakai cap (gaya ala2 samseng tamil) dan sorang lagi budak kecik (agaknye anak pada pakcik koboi tue kot. Koboi jr.)

Sesuke je dia mancing kat situ. Hampeh btol. Kawasan tue blom lagi open pada public. Bleh plak dia masuk mancing kat situ. Kalo dia mampus kat situ aku la mampus nak tulis report dan menjawab ngan bos.


"Assalamulaikum bang. "sapa aku ketika mendekati mereka.

"Walaikumussalam" jawab brader tue yang memakai topi koboi tue. Sambil memandang aku dengan gaya xpuas hati. Cam aku pulak yang salah.

"Kawasan nie tak di bukak lagi. Kita bukak jalan je. Tak boleh mancing kat sini. Bahaya. Tolong ye bagi kerjasama." kata ku lagi.

"ooo...Ok" jawabnye dengan selamba je.

Aku pun blah je pasal dengar dia jawab cam da paham. Sampai je kat keta aku toleh belakang. Dia baling lagi umpan dia rupenye. "Memang xpaham bahasa agaknye koboi nie. Ke pasal aku xpakai baju yang tulis security" getak hati ku.

Aku pun masuk dalam keta dan drive ke ICT. Aku call security suh halau koboi bebal itu. Kalo aku ni Ultraman Taro memang aku fire si koboi dan geng dia. Jenis xpaham bahasa.

Security datang baru dia blah. Memang sial.

2 Pandangan Kekawan:

Mak Su said...

susah gaks, nak pakai bahasa apa utk mudah difahami...leceh ek

Unknown said...

Mak Su
agaknya bahasa kepala lutut kot mak su. bleh x camtu?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...