Thursday, January 1, 2009

Sakit Gigi boleh menyebabkan Kes Bunuh

Awal tahun baru aku memang tak ceria langsung, bangun pagi kena pergi keje. Dengan malas aku melangkah ke dalam bilik air (walau pun aku tau da lambat, aku tetap 'slow'). Memang malas sangat rasanya nak pegi ke opis ari nie. Sayu rasa hati untuk berpisah dengan tilam dan bantal ku. Da la bangun pepagi gigi aku berdenyut sesangat (sakit gigi). Rasa nak je amik hammer hentam kasi tercabut.

Petangnye pulak, ARE Consultant panggil aku. Aku pegi je la ngan muka selamba walaupun penuh dengan rasa menyampah. Masuk-masuk bilik konsultant tue, aku tanya "Nape?Ada ape??". Dia jawab "Ni pasal nak lay batu armor. Camne nak proceed keje kalo xwat joint survey lagi?". Pastu ade la cite yang dia bebelkan. Aku pun da xpaham campur meluat. Ape la. Xleh short form kan ke? kata ku dalam hati.
Aku tanya la "bahagian mana?Ye ke xbuat lagi". Dengan konfident si ARE dan Surveyor tue jawab "Da dua tiga kali aku check. Da abes bersepah tempat aku". (Memang xpenah kemas pun tempat orang tua tue.Ntah-ntah anak tikus pun da membiak kat situ.)

"Aku cakap xpe la nanti aku check". Aku pun balik kat tempat aku dan check dalam record aku. Dan ternyata memang da buat. Aku pegi balik bilik konsultant tue dan cakap "Da buat. Cube tengok balik RFI 39 dan 41". Orang tua tue jawab ngan nada tinggi nye kata "Aku da check 2-3 kali da. Memang xde". Aku cakap "Check bebetol. Aku check ada".

"Kalo ade, bak sini. Tunjuk kan kat aku" kata orang tua tue cam xpuas hati je. Aku pun balik opis ke opis ngan panas hati untuk fotostat data tue kasi kat orang tua tue. Da siap potostat aku kasi kat orang tua tue. Aku cakap kat dia " Kita buat 27 dan 29 oct ari tue". Pastu dia pun check diari dia dan berkata "Oooo....Ada. Btol la memang ada kita buat". (memang hangin aku).

Dan dengan muka tersengih-sengih dia cakap "Tolong fotostat RFI 39 skali. Aku punye da hilang". (Sial btol. Memang saje nak memang saje nak menyusahkan aku kata ku dalam hati).

Mau je aku telan orang tua tue. Da la aku sakit gigi. Cakap plak stail xpuas hati je. Padahal tempat dia bersepah dan xwat rekod. Pastu nak tuduh orang lain yang salah. siol.

0 Pandangan Kekawan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...