Friday, January 30, 2009

Buli Ten Utama

Aku rasa nak gelak je skang nie tengok berita kat TV. Ntahapahapa... Dalam minggu nie saje akau rasa da genap kot tujuh hari dok cakap pasal Selangor dan Perak. Negeri lain xde masalah ke?

Semalam plak kuar pasal Selangor beli Toyota Camry. Bising bangat dong. Khir Toyo pun sibuk la dok komen skali. Cakap MB Selangor xpentingkan program kerakyatan la. Pastu cakap MB Selangor dok bagi projek kat kroni-kroni la (Khir Toyo tue baik sangat ke ek?). Pastu Dr Agus pun dok bercakap skali kata Camry tue mahal la 2.4juta la apa la.

Tapi aku heran, MB Terengganu beli Merc xde pulak dia bising ek? Xde plak sesape nak cakap 7 buah Merc tue satu pembaziran. Kalo nak ungkit pasal Camry tue ungkit la Pasal Merc tue skali.

Mmmmm.....Ntah la aku rasa jijik lak ngan politik Malaysia nie. Bukan sibuk dok nak jaga kebajikan rakyat. Dok sibuk jaga periuk sendiri je. Aku rasa kan bagus kalo diorang suma nie leh bersatu perjuangkan hak rakyat. Cuba tingkatkan sistem pendidikan, jati diri dan akhlak rakyat Malaysia.

p/s: Tok Guru gak best...

11 Pandangan Kekawan:

Mak Su said...

hhhmmm, layan hagemaru ler

~flyo~ said...

Mak Su
hagemaru tue ape? Biskut ke?

tasikmerah said...

aku pun ada separa nak termuntah hijau. bagi aku gini. lagi banyak berita yg cenggitu, lagi banyak la org tak pangkah dacing next PRU. bingai.

aku dh tak juling. he he.

razor said...

sero mace berapo taong doh tok baco suratkaba. tibi pun tok kelih.

boikot berita mainstream!

baca tukar tiub jah bey...

huhu

~flyo~ said...

tasikmerah
"btol..btol..btol" kata upin dan ipin.
kalo juling ingat nak suh jumpe pakar mata tadi. Hehehehhe

razor
kesiannye.
tu la ingat nak je humban tv tue dalam laut. (TV kompeni)

mizbi said...

betol kata kamu flyo..

umno xreleven..

hehehe..

sblm tu, salam ziarah..

kay said...

uik..kawe ingat kawe sore jah tak puah hati..ada juga org lain yg sehati sejiwa ngan kawe..haha..hidup tok guru..

~flyo~ said...

Mizbi
Semoga Islam dan Melayu trus maju

Kay
Beliau lah guru dan pemimpin

Lina said...

yup...sokong sgt..mmg Tok Guru gaks yang rileks...

ima said...

ni sure ore kuat pas ni...bila nak masuk calon?..ko tengoh cari calon isteri

~flyo~ said...

Lina
btol btol btol

Ima
xdok la cik Ima. ambo blaja pun x pas. camne nak jadi org kuat pas.
jadi calon suami leh la calon politik idok la kot.
*aku benci politik kotor

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...