Friday, March 4, 2011

Kitar Hidup

Cubaan dan Dugaan, Kesedihan dan Kegembiraan, Pahit dan Manis. Itulah mainan dalam kehidupan ini.

Hidup ini ada kitarannya. Lahirnya kedunia sebagai bayi. Dari hanya tangisan hingga kepada pandai bertutur dan menyanyi. Dari bujang hingga berkahwin. Dari jadi anak hingga mempunyai anak. Semua itu kembara hidup. Insyallah semua akan kita lalui. Kalau diberi peluang dan panjang umur. Semua telah tertulis.

Ramai juga kekawan aku. Menyalahkan bapa atau ibu mereka. Kononnya tidak memberikan kasih sayang. Dan mula nyimpan dendam. Berbaloi kah??? Kerna suatu masa kita akan jadi juga seorang ibu @ bapa. Setiap sesuatu yang terjadi pasti ada alasannya ada sebabnya. Cuma kita saja sedari atau tidak.

Tidak guna berdendam ngan ibu bapa. Kerna tanpa ibu dan bapa. Tiada kita. Mahu kah kita, melihat anak kita pula nanti berdendam ngan kita?? Hapuskanlah dendam itu. Tiada gunanya. Kan baik kalau dendam itu ditukarkan kepada kasih sayang.

Bagi aku, ibu bapa aku adalah kawan aku di hireaki tertinggi. Kawan yang aku sanjung, segan dan hormati. Dan dalam masa yang sama aku boleh bergurau senda dengan mereka. Dan Alhamdullillah aku dapat apa yang aku mahu. Ini pendekatan aku. Mungkin setiap insan ada beza cara nya.

Ibu bapa tiada gantinya. Hanya 1. Kekasihku yang utama. Moga kita semua akan dapat keluarga yang bahgia.

Ma Abah....Terima Kasih...Ku sayang kalian.


P/s: Kekasih pun boleh bertukar ganti bah....

4 Pandangan Kekawan:

ch!natsu said...

trus rs nak blk.. T_T

redza said...

sayangi keluarga

niesz said...

rindu kat ayah ngn mak, even dorang xde lah jauh dr niesz..

Puan Capa said...

lagu lama...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...