Monday, March 7, 2011

Entri ini adalah Entri 18sx...........Yang belum kahwin dan bawah umur silakan tidak membacanya...

Time minum teh. Biasa lah aku ngan kekawan aku dok sembang kosong. Saje je melegakan minda yang tepu sarat seharian melayan masalah dan bebanan kerja yang ditaruk di kepala kami. Di kepala unit kami. Senak.

'Aku ada petua nie.' kata kawan aku.

'Petua apa?' tanya aku.

'Petua mudah bersalin' cerita kawan aku.

'Camne??' tanya aku.

'Petua nya muedah je. Tiada ayat atau jampi yang syirik perlu diamalkan. Lelaki amat suka petua nie. Kau kena kerapkan main ngan bini kau je.' cerita kawan aku ngan kompidennya.

'Tapi ada satu pantang larang nya.' sambung kawan aku lagi.

'Pedia pantang nya??' Tanya aku.

'Kalo seminggu bini kau nak due tue. Kau jangan taruk lagi.' Jelas kawan aku.

'Kalo x nape??' tanya aku.

'Kalo tak, nanti anak kau yang keluar tue mesti pakai minyak rambut. Haahahhahahahha' terang member aku.

'Sial.....Petua kau memang xleh pakai'








PSP: Kisah ini hanya lah sekadar gurauan. Bukan ingin menyinggung perasaan sesiapa dan agama. Harap maaf.

12 Pandangan Kekawan:

nasikputeh said...

hahah...

kalo dokto tanye bole cakap bini saye tetelan minyak rambut..

haram tol membe~

redza said...

macam-macam

lea said...

tak faham.

MuHaMMaD86 said...

kurang ajaq...:)

told la hejauw said...

suci sgt ke otak aku ni?? asal part last aku xpaham?? hhaha

cik ubi said...

seminggu?..lame tuh..haha

khairolghani said...

macam pernah dengar petua ni..tapi nak senang bersalin kena banyak buat senaman,dan banyakkan berdoa..

she-G said...

salu kalo dari lelaki mmg ni la petua femes diorang...tak de makna pakai jel rambut eh...baby tu bersarung laaaa...haiyaaaa!!!!

Lya Colours said...

hahahaha
ok saya blom kawen tp baca jugak

Puan Capa said...

aku sokong kata kawan2 ko.serius!salah satu la faktor mudahkan bersalin.sekian,terima kasih.

eMMe said...

hahahah!!! mmg lawak, hlg tensen keje sat,hahahaha...

lalink7 said...

hmmmmmm...blurrrryy

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...