Monday, November 1, 2010

Kelate

Salam....Tahniah wat pasukan Kelantan yang menang Piala Malaysia 2010. Tahniah wat semua pemain yang berjuang sakan. Gol ke-2 pasukan Kelantan memang terbaik.

Tapi aku menulis kali ni bukan nak mengulas pasal kemenangan tersebut. Dan aku rasa lagi ramai yang lagi arif telah menulis pasal perlawan itu. Aku bukan tau sangat pun pasal teknikal bola sepak nie. Mengikuti bola sepak Malaysia pun jejarang je.

Ramai yang mengatakan aku bukan Kelantanian yang tulen. Ada yang kata aku lupa daratan. Lupa jati diri. Kerna aku lebih selasa berbahasa Melayu dari berbahasa Kelate. Ntah lah.....Aku sebenarnya tidak pernah lupa asal usul aku. Aku xpernah lupa kampung halaman ku. Aku pun xpernah lupa bau tanah bendang di kampung ku. Berkubang di bendang mencari ikan laga tidak pernah aku lupa.

Bagi aku jati diri bukan pada pertuturan tapi pada hati.

11 Pandangan Kekawan:

sekamar rindu said...

salam..

tahniah....red warriors..

Mak Su said...

masa game ni saya dok lyn fb hapdet gambar kat wall :)

redza said...

kelate buleh...
biarlah apa org kata asalkn kitabkn begitu

piNky LuCiA said...

jati diri ade di hati. bukan di bibir. =)

MOFASAD said...

caya la abe jedi

.:fifi:. said...

aku setuju dengan apa yang ko cakap!

psssss..
encik abg yg kujumpa di bangunan mara segak berbaju puteh sekolah!ahaks!hahahahahahahahahahaha
ko nk cepat g mn weyh?

pB said...

rejki tahun nie

lalink7 said...

oghe klate ghopenyee abe jedi..
hehehe..

jedi said...

sekamar rindu
tahniah....

Mak Su
rajin maksu berFB.....berkebun skali ke??

redza
btol tue boh...

piNky LuCiA
ye...hati mau kental

MOFASAD
wa pun caya sama lu bai..


.:fifi:.
cittt.....baju tue warna cream la semalam.... Semalam aku nak cepat pasal nak berjumpe dengan Yang Satu....
Ko bergayut cam artis....hahahahha


pB
syukur PB


lalink7
ye kawe.....hahahha

khairolghani said...

kawe ore kelate jugok..kelate celup..hehe

Anonymous said...

visit laman mobile belia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...