Wednesday, July 22, 2009

I dont know

Aku xpaham sesangat skang nie. Adik aku join tournoment taekwando. Wakil sekolah. Ni adalah kali ke-tiga dia main. Dan yang aku xpaham nya setiap kali nak pergi main, kluarga kena bayar duit diorang. Hampir kesemua kos ditanggung peserta. Siak...

Sabtu ni dia ada tournoment kat Cheras. Tadi dia bagitau aku yang sekolah dia bagi RM50. Setahu aku yuran kena bayar untuk tournoment tu Rm200++ tapi xtermasuk makan minum. Ke memang untuk mana2 sukan skang nie pihak sekolah xde peruntukan untuk pelajar yang mewakili sekolah?? Semua pelajar kena tanggung??

Sedangkan sekarang ni aku baca dalam paper heboh pasal suh pelajar seimbangkan antara akedemik dan ko-kurikulum. Tapi kalo setiap kali nak join ko-kurikulum dan untuk aktif serta menaikkan nama sekolah, pelajar tue sendiri kena bayar?? Camne?? Cam bebanan plak??

Setiap kali menang lak sekolah akan membanggakan diri kononnya pelajar diorang terbaik dalam sukan dan akedemik. Padahal??? Haprak....Cittt....

p/s: untuk tournoment sebelum ni adik aku da menang 2 kali. ni kali ke-3 dia nak join.

4 Pandangan Kekawan:

Azri Rotten said...

rate-rate skola skrg byk gunekan student utk name sendiri bro. kes adek ko nih, standard ar. die menang byk2 tournament x naik ke name skola? skola lak x rugi apape. kalah, x habes duit. menang dpt glamer. psl kerajaan lak. biase ar kan. sembang kene ala2 perang dunia. nak dpt sambutan. tp cerita mmg senang. buat ape pon xde. sebok suro bdak2 aktif sukan & akademik tp ape kedekut sgt belanje sket duit utk free competition ke apape yg masuk akal.

~0~ said...

Azri Rotten
Btol tue bro...Gebang cam speaker bruk tp habuk pun tara...

zaira fitrah said...

mmg mcm tu ek skrang ni? xtau la plak.. ms sy skolah dlu, klau ms tournament pape, mmg sekolah sy tanggung spenuhnya. Tlg jg pameran pn blh dpt dt shari rm8.. hehe..

nonna manis said...

kalu skolah base2 ni mmg byk la parent kene tanggung..kalu skolah g atau ternama sponsor bersepah..
hai tu demokrasi sekolah name nye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...