Tuesday, June 7, 2011

Cuti-Cuti..........Pulau Sayak & Mee Udang




Ni gambar da lama...13 - 16 Mei ari tue aku ke Sungai Petani. Saje jejalan ngan family. Dan salah satu tempat yang aku gi adalah Pulau Sayak. Nak story mory pepanjang pun aku xreti. Tapi bagi aku tempat nie mempunyai pemandangan yang menarik dan menenangkan jiwa.

Sepanjang perjalanan tu leh lagi tengok sawah padi yang menghijau. Kesan tsunami dulu pun masih ada lagi.



Pemandangan Pulau Sayak time senja.




  
 Mee Udang Pulau Sayak. Sebelum dilantak.

Mee Udalang selepas di lahap.
Walaupun mee udang sini xde la sefemes Mee Udang Sg. Dua dan Mee Udang Kuala Sepetang. Bagi aku dia tetap sedap. Dan Setahu aku harga dia pun murah skit, mungkin pasal x femes sangat kot. Kalo da femes mungkin la harga dia pun akan melambung juak ikut harga RON97.

10 Pandangan Kekawan:

Daddy Ziyyad said...

Berapa jauh Pulau Sayak ni dari bandar Sg Petani?

jedi said...

Dalam 45minit je jalan...tue pun ikut jalan kg..

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

uiiii singgah kedah tak bagi tau...

jedi said...

Gadis Kampung

Sori la...Pasal ari tue pun x plan btol-btol...pastu kena rush balik plak...len kali den habaq yeh..

Aimi dan Pakcik Hashim said...

hai bang
mintak sikit mee nyer
haha

Marina Monroe said...

Tak pernah sampai pulau sayak lagi..
mee udang nampak delicious..he he he

Masy said...

pulau sayak? ok x penah dgr.
wpon aku bkn penggemar udang, tp sesekali klu terjumpa yg sedap - balun je. hehehe btw, pic mee udang nmpk sedap. aku lapau.

Eye_nee said...

Lapar Seth nengok Mee udang yg ko lahap tu....

lalink7 said...

lohh..nape jbwood xpenah gtau kat sg petani ade tempat best macam niee? huwaaaaaaaaaa...

nak p la nnt..hehehe

sdap mee tuee..aduh terliur

MissB said...

Pulau sayak...dulu zaman muda-mudi rajin la I ngan my family gi sana. Korek siput. Best. Pastuh bakar & picnic kat sana jugak. Mee udang kat sana pun best.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...