Sunday, January 16, 2011

kenapa?? perlu ke kejam sebegini??

kenapa manusia hari ini sudah cam ilang akal pikir? cam xde lagi perikemanusiaan?

Terkejut aku baca paper arinie bila cucu belasan tahun sanggup berpakat dengan kekawannya untuk merompak datuk sendiri. Bukan takat rompak, datuk sendiri dibunuhnya.

Apa nak jadi dengan pelapis kita di masa depan? Apakah punca semua ini? Mana silapnya?

Apakah benar ungkapan Hang Tuah ' x kan hilang Melayu di dunia'. Atau sebaliknya?


Sukar aku bayangkan masa depan. samar dan kelam. moga masih ada cahya dan sirna harapan.

Aku sering berdoa agr Allah swt menjauhkan aku dan keluarga ku dari semua ini. Apa ku impikan hanya aman dan harmoni. Bukan kekejaman dan kezaliman.

10 Pandangan Kekawan:

biera said...

ada juga manusia zaman sekarang yg tak de hati dan perasaan kan..hurmm

lea said...

bunuh??
giloh!
tapi mcm pernah dgr kes ni sebelum ni

Puan Capa said...

tu la namanya manusia.topeng syaitan

Mak Su said...

aik, tadi dah tulis lepas tu ilang ka?

maksu habaq, marilah kita berdoa kepada Allah agar memelihara kita semua rakyat malaysia esp orang islam dari terjebak ke lembah maksiat dan kehinaan, tiada penolong yang lebih berkuasa kecuali Allah sahaja, Ya Allah, tolonglah kami bantulah kami dalam perjalanan hidup di dunia ini.

piNky LuCiA said...

didikan agama tak kuat, macam tu laa jadinya.. semua jadi sampai hati. huhu

niesz said...

manusia skang, lebey penting kan duit dr org yg tersayang..

Lya Colours said...

dunia akhir zaman, macam2 hal

Eye_nee said...

macam2 kisah tak masuk akal kalau dipikirkan tp semua nya kini realiti..hmmm

lalink7 said...

mungkin di bwh pengaruh dadah tue

TiKa LEh said...

pengaruh kwnlah tu...skrg kena jgn kejam keji apatah lagi...heehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...