Friday, January 7, 2011

Bengang

Tadi sampai kat lobi aku tanya kat kaunter pertanyaan. Camna cara nak wat bayaran doo dot dot. Akak tue pun cakap la terus je ke kaunter bayaran. Dan yang bagus nya kat bilik kaunter bayaran nie xde petugas kaunter pertanyaan da. Kaunter je ada.

Aku amik je la nombor. Sistem nombor dia satu angka je. xcam bank atau pejabat pos yang ade 'Tekan A untuk.......' dan 'Tekan B untuk.......'.


Aku pun tekan je la. dapat la nombor 248. Dan skang nombor 246. Xsampai lima minit nombor tukar jadi 247. Lega aku. Mungkin kejap lagi aku akan di layan. tunggu............Dekat 30minit baru la no 248 aku dipanggil.

Ngan muka xsenyum nya. Minah tue tanya aku ada apa boleh dia tolong. Aku cakap la aku nak buat bayaran dot dot dot.

Dia balas kena naik ke tingkat 6 dulu buat bil. Baru boleh turun bayar. Dan dia cakap nama kat bank draf tue aku da salah tulis.  Aku cakap orang atas suh tulis nama camtu. Skang awak suh sy wat lain plak. Camna nie?? Dan masa saya tanya yang depan sana cakap suh terus datang sini. Camna???

Terdiam minah tue. Muka yang masam makin masam.

Aku da kuar utk urusan tue semata-mata. Dekat sejam aku bazirkan. Dan urusan x selesai. Petang nie kena pegi lagi.

Aku mmg cukup xsuka berurusan ngan pbt nie. Staf  kerek semacam je.

Kalo bab saman parking orang. Dan tarik keta orang yang buruk-buruk diorang paling cekap.


PSP: Tapi kalo BMw ke Merc ke parking merata xpenah plak kena saman???

9 Pandangan Kekawan:

sharamli said...

minah tu c0mel x?

Nazz@Purple said...

tak suke berurusan ngan org kerek cm tu..

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

Nak ketuk dengan cerek la tu kerek semacam jer..

Puan Capa said...

ko pon muka masam...cuba awal2 jumpa ko kata 'hi awek manis,boleh bantu saya tak'mesti dia senyum leborrrrrrr je.haha

lalink7 said...

jpj ker? gulp!! hrp besabar..harini hari jumaat....heheheh..ada barakah kalau bersabar sikit..hehe =D

*pndai nasihatkan org kononnye nie..hehe

redza said...

debik je sebijik biar dia rasa

Koyuki said...

mesti minah tu tak berapa nak lawa kan so ko pun panas semacam...hehe

Shukri Mohd Ali said...

sangat tak suka berurusan di kaunter. kecuali kanuter makanan. hehehe ;D

Piah Becok said...

yeaaaa.. saye biase kene begitu. 'sopan dan berbudi bahasa' kan mereka? takpe la, saba je. semoga kita semua tak jadi macam tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...