Tuesday, February 22, 2011

Penjilat terhebat

Penjilat terhebat. Itu selayaknya aku gelarkan pada pengirim emel.

Tadi bos aku  pass satu emel pada aku. Emel tue dikirimkamkan kepada b aku oleh PA ketua pengarah. Dan isi sebenar emel dikirim oleh seorang pekerja yang aku layak gelarkan penjilat terhebat.

Baca tajuk emel tersebut aku terkejut. Emel bertajuk 'Ketidkanberkesanan Kerja Penyelenggaraan'. Boleh dierimaksud pasukan senggaraan buat kerja sambil lewa. Aku kecewa apabila penulis emel tersebut tidak pernah mengadu kepada bos aku mahupun unit aku.

Antara isi emel tersebut 'Lot kedai yang kosong menjadi pusat longgokan sampah dan pusat pembiakan aedes.

Tandas yang tidak berfungsi menyusahkan pengguna. kerja  senggaraan yang dilakukan tidak berkesan.'



Aku terkejut gak. Aduan yang sepatutnya ibuat kepada pasukan senggaraan. Tapi tidak.Dan cara emel ditulis seperti aduan dibuat berkali-kali. Dan seperti tiada  tindakan dibuat.

Hakikatnya, kerja senggaraan dilakukan secara berterusan. kalo da komputer pentium 2  janganlah expect dia akan sehebat komputer pentium i7.


Laporan dibuat biarlah gunakan saluran komukikasi yang btol. Bukan terus redah je.

6 Pandangan Kekawan:

redza said...

dia xtau kot saluran mana nk mengadu...saba jela..yg penting ko dh buat kejer

Boneka Tak Sakit said...

wahh sian ko! apa nak buat.. susah la situasi camtu
ko huat kerja dgn terbaek cukup la.
pastu warning la sikit bdk tu!

Puan Capa said...

ko layan kan aje...karenah manusia..semua benda nak cpt

Masy said...

saluran lain dah tersumbat kot.

lizz said...

betol. karenah manusia ni macam2.ikut suke die jer...asal boleh orang kata.

lalink7 said...

terangkan la dengan sabar kat orang tue..mungkin die xtau..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...