Sunday, February 20, 2011

kabel

Kabel. Aku tertanya sampai bila menda ni suma akan berterusan. Hidup aku sekarang dikelilingi menda nie.

Xkiralah kabel besar kecik ke? Suma menda nak pakai kabel. Nak mintak keje ke, nak masuk sekolah anak ke, nak sewa lot kedai atau kilang ke, nak pinjaman ke, nak projek ke, nak beli tanah ke.

Suma mena pun kabel. Sampai bila??


Penah aku berborak ngan sorang usahawan. Dia salah sorang penyewa di lot kilang yang aku jaga. Dia cakap suma orang sini hebat2. Ada yang adik angkat vvip, bini kepada vip, anak sedara vip.


Leh kata semua hebat pasal kabel yang dimiliki. Aku xkisah pun kabel kau hebat dan aku xberkabel pun. Tapi hormatlah orang lain. Tiada beza kau aku. Kita hanya Hamba yang menumpang didunia ini selagi di izinkan-Nya.

10 Pandangan Kekawan:

sharamli said...

kan?

suh-weet (always) said...

klu dh pemimpin pun byk guna budaya kabel,,mcm mne nk berubah??

budak ice said...

diorg y berkabel ni xspatotnye bangga..malah patotnye berasa malu..tambah2 dgn org yg dapat something dgn usaha mereka sdiri..

Jejentik said...

berjaya atas sebab kabel adalah orang yang tak beguna...tak percaya akan kebolehan diri sendiri sungguh memalukan...

Yunus Badawi said...

Ada kabel tapi kalau takde karannya pun tak guna hehehe

Puan Capa said...

buka company sendiri la kata kat diaorg

ch!natsu said...

sehebat mn pun kita Dia lebih maha hebat kan..

kabel2.. apa yg hebat sgt..
kabelless lg hebat ye tak?
xyah nak trikat.. free je..
ok xde kene mngena.. huhu.. =)

Daddy Ziyyad said...

Risiko rasuah(dosa) tu tinggi bila dah main kabel.

lea said...

xperlu kabel2 ni..
usaha sendir dah

Masy said...

potong! potong! potong!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...